Onko vielä niitä puheita ilmaston lämpenemisestä ?Saksaan tuli myös säädös talvirenkaiden käytöstä.

Avainsanat: huh huh pakkasta ja lunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2010 - 19:34

Ilmaston kylmeneminen on totta ainankin Lappeenrannan seudulla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.12.2010 - 18:02

Kukas sitä on ennustanut, pienet sammakkomiehet ym. sääteknikot vanhoine merkkeineen.
Kyllä se niin on, että pieni se on ihminen ennustamaan näitä maailman säitä.
Kyllähän arveluja ja omia päätelmiä tehdä, mutta kaikki on suuremmassa kädessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 18:12

Varsinaisesti ilmaston lämpenemisestä ei ole viime aikoina juuri puhuttu. Pikemminkin on ilmastonmuutospuheissa vihjattu, ettäse voi johtaakin ilmaston kylmenemiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 19:37

Ilmaston muutos tarkoittaa kuumenemista ja kylmenemistä ymmärtäisin.
Ilmasto jo on ollut kauan sekaisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 22:09

Välillä lämpimiä ja sitten kylmää. Menneet on olleet lämpimiä.Viime kesää muistelin.
Muistan sellaisen talven kun mittari näytti 42 -se oli kylmää. Pannuhuuti kokoajan poltettavaa. eikä sammunut ollenkaan.
Listoissa naulat sisäpuolella valkoisessa kuurassa.Taidettiin ihan jo väsyä kun tuntui ikuisuudelle .Ei meinanut loppua siis lauhtumista tulla ollenkaan.SE jännittää että kestääkö kaikki paikat. EI ole varaa mennä rikki mikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.12.2010 - 08:17

Meille ilmaston lämpeneminen tarkoittaa sitä että kun napajäätiköt jatkavat sulamistaan tulevat ne pysäyttämään Golfvirran. Tuo virtaushan tuo lämmitä vettä Meksikonlahdelta Ranskan, Britannian ja Norjan ohitse aina Jäämerelle saakka. Kun ei ole golfvirtaa lämmittämässä tulee meillekin entistä kylmemmät oltavat, sillä virtaus vaikuttaa koko Pohjois-Euroopan ilmastoon.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Golfvi...stonmuutos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 10:39

Kauan kesti ja monta menehtyi auto-onnettomuudessa ennenkuin huomasivat kelin liukastuvan talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 12:05

Ilmastonmuutoksesta ovat tiedemiehet puhuneet ja sitä todistelleet jo pitempään.Mistään lämpenemisestä koko maapallon laajuisesti en ole kuullut koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:48

Milloin ilmasto lämpiää, milloin tulee ennätyskylmä talvi. Hyvä että sielläkin on ymmärretty että talvikumit kuuluu talvikeleille baanalla kun ajellaan tuhatta ja sataa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 23:13

Kyllä nyt ainakin tuntuu,että on tullut lapsuuden aikaset kovat talvet...