Mistä paikasta ihminen saa nykyään hikoilla, on antiperspirantit kainaloihin, alapäähän omat dödöt, eikö hikoileminen ole ?

Enää sallittua, eikö se hikoilu ole ihmisellä lämmön poistamista kropasta ettei aivot kiehu.

Lisätty: 01.12.2010 - 15:55

Tutkimuksissa on joskus todettu että hajun perusteella kumppani valitaan, meneekö sekaisin jos kaikki miehet tuoksuu mennenille ja naiset lumenelle +

Avainsanat: hikoilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:44

Eihän sitä ole kielletty eikä noita hajusteita tarvitse käyttää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

-m-
Vastattu: 01.12.2010 - 14:03

Ihminen säätelee kehon lämpötilaa hikoilun avulla. Hikirauhaset toimivat hikoillessa lämmönluovuttajina kehon lämpötilaa alennettaessa. Lämmönluovutuksen tuotteina syntyy hikeä ja iho viilenee. www.hoitonetti.fi/oireet/hikoilu/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 14:30

matwww.ee.tut.fi/ymparistove...et/73.html

en tiedä onko tässä jotain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 14:53

Tokihan nyt hikoilla saa vaan kun pitää hygieniastaan huolta, ei se hiki haise.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 15:28

Kyllä minä hikoilen kauttaaltani, kun sellainen hetki koittaa. Puhdas ja terve ihminen ei haise hikoillessaan, joten pesulle vain, se riittää. Deodorantteja voi käyttää sitten, jos ei ole sitä peseytymismahdollisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 17:00

En ole tarvinnut deororantteja enkä niitä itseeni edes suihkeina laittaisikaa,.Eikä muitakaan kosmeettisia aineita.Ei meillä tarvita niitä. Hikoillessa ihminen tavallaan puhdistuu. Tulee suoloja ja kuonia hien mukana ulos päin.
Paras keino hikoiluun, mikä tervettä ja hyvin tarpeellista ,että hikirauhaset toimii, ettei tukkeennu on pesu.Itse käyn uimassa ja saunon kotona siinä pysyy puhtaana. Ei hiki haise,
kun säännöllisesti hikoilee ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 18:10

en minäkään käytä deodorantteja enään, nuorena niitä tuli laitettua liiankin kanssa..
Vesi ja saippua paras keino ja aina on tilaa löytynyt ilman deodoranttia.
Turhaa kemikaalien käyttöä, saapi joku päivä nähdä tai lukea mitä näistä on ollut seurauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 22:37

Hikoilla saa, mutta ei haista. Puhdas iho ei hikoillessakaan haise. Harrastan liikuntaa usein ja hikoilen todella paljon, suihku urheilusuorituksen jälkeen pitää raikkaana, välttämättä ei aina tarvita hajusteita. Käytän kyllä mielelläni hajuvesiä, joita ostan usein matkoiltani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:27

Saa ihminen hikoilla, en näe siinä mitään pahaa. Pääasia että huolehtii suihkussa käyntistä säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 23:20

Jokainen ihminen hikoilee..jos ei hikole on jokin asia pielessä...Sauna ja suihku auttaa puhtauteen..Voihan sitä dödöä käyttää kainaloihin...mutta ei joka paikkaa tarvi hajustaa jollakin tuoksulla..