Mikä ihme on alkanut vaivata pankkeja?

Ystäväni soitti taanoin ja kysyi,että olenko OPn asiakas,ja onko eläkkeeni tullut tilille.En ole Op asiakas enää ja katsoin tietenkin omasta pankistani,että oliko eläke tullut,no olihan se siellä,mutta tätä ihmettelemme,että vähänväliä on jollakin pankilla vaieuksia maksaa eläkkeet.Tälläistä ei ole ennen tapahtunut se ei tullut kuuloonkaan.Hän oli kuullut uutisista,että OP pankin kautta maksettavat eläkkeet joiltakin osin myöhästyvät.

Avainsanat: op

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.12.2010 - 13:00

OP-pankilla on ollut jo pitkään ongelmia yhteyksissä muiden pankkien kanssa. Eli tietojärjestelmät eivät taida olla yhteensopivia muiden kanssa. useita vuosia sitetn jouduin soittamaan omaan pankkiini jonkin asian takia ja ensimmäiseksi kysyttiin onko mitään tekemistä OP-pankin kanssa eli onko sen pankin tili se jonka kanssa yritän asioida. Ei ollut kyllä sillä kertaa.
OP-pankki ei ole kaupunkilaisten suosiossa oleva pankki.
Kävin pari vuotta sitten myös OP-pankissa kun pankin vaihto tuli ajankohtaiseksi. Asiakaspalvelu oli ala-arvoista eli siellä sai odottaa tosi pitkiä aikoja eikä mitään tapahtunut. Asiakkuutta en sen jälkeen ole edes harkinnut.
Oman pankkini kanssa (palkkapankki) asiat hoituvat erinomaisesti.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.12.2010 - 12:44

En ole tarkastanut..onko eläke tullut...Kyllä Nordean kautta on hyvin asiat hoidettu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 13:24

Ylen mukaan häiriö koskee noin 80 000 eläkettä, jotka maksetaan Sampo Pankin tai Osuuspankin kautta.
Eläke-Tapiolan maksamat eläkkeet ovat viivästyneet noin 45 000 hengeltä, joilla on tili Osuuspankissa.
Osuuspankista kerrotaan, että osa maksujen kirjauksista on myöhässä. Se pyrkii hoitamaan maksut tileille tänään iltapäivän aikana.
Etera maksaa yhteensä 153 000 eläkettä.
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5262047282

Lähteet:
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5262047282

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 13:25

Minulle on tullut aina rahat ajallaan, tiliotteista sen olen nähnyt, mieheni kanssa olemme tahtomattamme olleet eri pankkien asiakkaita viime lamasta lähtien, pankkeja meni konkurssiin ja mentiin siihen pankkiin mikä meille määrättiin, laiskuuttamme ei vaihdettu pankkeja, kun ei ollut velkaa niin ei mitään merkinnyt mikä pankki se on, no Leoniassa oltiin jokunen vuosi ja muuttui Sampopankiksi sitten alkoi hankaluuksia, sijoituksemme alkoi tappiota tuottamaan runsaasti, jos laskun tiskillä maksoi se palvelupalkkio oli monta e, siinä vaiheessa valitsin tämän nykyisen pankkini ja mieheni myös 6 kk jälkeen, ja on pieni pankki tämä Liedon säästöpankki, harkittua varainkäyttöä oli viime lamaa edeltävänä aikana ja säästyi konkurssilta, ja palvelu on hyvää ja sijoituksemme tuottavat voittoa ja laskunmaksu kassalla ei meille maksa mitään, yleensä verkkopankissa ne kylläkin hoidamme. On meillä tilit myös op pankkiin ja jäseniä ollaan, mutta lähinnä sen vuoksi kun olemme lapsillemme takaajina ja takuurahat ovat siellä takausta vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 14:40

En ymmärrä usein on vikaa pakissa ollut, liekö tietokoneet vanhentuneet tai jotain...
Meille on ollut jonkun verran haittaa pariin otteeseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 14:52

Palkka on tullut aina ajallaan Nordean tilille, mutta kuulemma jälleen tänään on 80 000 henkilöä jäänyt turhaan odottamaan eläkettään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 15:21

Ei sen kummempaa kuin muutenkaan. Koskahan kuullaan joltain pankilta uutinen, että kaikki on mennyt oikein jo pidemmän aikaa (esim. vuosi). Taitaa on kadonnut luonnonvara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 16:58

Tietokoneet ovat syypäinä moneen ongelmaan.. kyllä ennen oli kaikki paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 18:16

Itse asioin paikallispankissa (OP) ryhmästä ja en voi kun kehua. 9 kerran tuli vuoden paras palkinto
ko pankille.
Maksuja ei mene rahan nostosta kassalla, ei laskujen maksusta ym mitä niitä nyt olikaan .
Sampo pankilla oli tilinhoitomaksukin 2,90 e kun jätin sen.
Rahat ovat olleet viiveettä käytössä, kun vain piisaisi käyttövaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 18:46

Vaihdoin pois Sampo-pankista sen jälkeen, kun se fusioitui Danske Bankin kanssa. Oli niin paljon sotkuja. OP-Helsinkin on tähän saakka palvellut hyvin, mutta nyt on tullut jokin sotku. Kolme lähettämääni laskua on jäänyt maksamatta, vaikka tiedän toimineeni oikein. Pankki selvittelee asiaa parhaillaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 20:56

Harvoin tulee enään pankissa käytyä ja puhelimellakin on omaan pankkiin vaikea päästä. Ei koskaan tiedä missäpäin maailmaa puhelimeen vastataan. Ennenkuin kukaan vastaa puhelimeen pitää tarkasti kuunnella ja painaa ykköstä tai kakkosta tai jotain muuta. Tietsikalla on tavalliset pankkiasiat hoituneet niin kotona kuin töissäkin. Eri pankeissa en ole huomannut mainittavampaa eroa. Jos on henkilökohtaiset suhteet pankkiin tai pankkihenkilöihin voi helposti saada toimitusmaksuja pois kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:28

Varmaan jotain tietoliikenne sotkuja ollut matkassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:42

Ei varmaankaan johtunut rahanpuutteesta vaan jostain yhteysongelmista.