Oletko taloudellinen taloudessasi vai kulkeeko raha nopijaan käsiesi läpi?

Meillä mieheni tekee ruokaostokset eikä sorru heräte ostoksiin,mie taas saatan sortua yleensä käyn viikonlopuksi kaupassa ja mukaani tarttuu sitä sun tätä.

Avainsanat: taloudellisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 12:51

Kyllä minä olen taloudellinen taloudessani, nyt pitää vähän vielä tarkempi olla kun mieheni siirtyy pois työelämästä huomenna. Minulla on lista kun kauppaan menen ja en siitä yleensä poikkea, vain jos on sopivia tuotteita ns. punaisella lapulla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 13:43

Taloudellinenhan sitä on oltava ja minä olen siitä hassu, että maksan useimmiten rahalla, mutta jos ajattelen, että ostan kortilla tuhlaan enempi.
Nyt joulun aikaan on sitä ylimääräistä menoa jonkin verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 14:20

Joskus sitä sortuu vähän ylimääräiseen ostoon, ja näin joulun alla rahat palavat oikein näpistä ja kukkarosta kilpavauhtia pois...
Lahjoihin, ruokiin ym jouluaiheeseen menoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:12

no täytyy myöntää , et hiukan löysät ovat nämä näpit ... tulee ostettua heräteostoja , mut toisaaltaan käyn kerran kaks viikos kaupas ja isäntä tuo täydennystä jos tarvis , jot kyllä noi ostot ovat aikalailla hallinas pääpiirteittäin ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:20

Olen aika taloudellinen vaikka joskus sorrun turhiinkin ostoksiin. Kuukausittain siirrän pienen summan ns. jemmatilille pahan päivän varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 30.11.2010 - 15:27

Mielestäni olen hyvinkin tarkka rahan kanssa, mutta kyllä sitä joskus tuppaa heräteostoksiakin mukaan tarttumaan. Monen hengen taloudessa sitä rahaa ei muutenkaan ole koskaan liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:30

Ruokakaupassa kannattaa ain käydä täyden vatsan kanssa. Tällöin ei tule kiusauksia kaikenlaisiin mielihaluihin. Muuten on vähän niin, että "Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 18:24

Tilistä laitan aina tietyn summan säästöön ja loput saa riittää. Ruokaa tulee vieläkin liikaa ostettua vaikka olemme kaksistaan kotona. Aiemmin meitä oli kuusi syöjää ja kuluttajaa. Ei sitä opi ostaan pientä määrää millään. Ja tuleehan se jälkipolvi käymään yllättäen. Jotain pientä piristävää sitä on pakko ostaa välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 18:50

Olen taloudellinen ja rahat menee ennen aikojaan.Ei maha mittään, antaa menneä .Kait ne on tarkoitettu kulutukseen. Että talous ja markkinointi saadaan nuousuun.Ollaan niin aallon pohjassa. Tänään kuuln taasen ystävältä että lähtöpassit töistä tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 19:41

Olen tarkanpuoleinen..jos sattuu kohdalle-50%ruokatarvikkeita..niin kyllä heti ostan..niissä säästää aika paljon ruokamenoissa...Olen laittanut kulhoon tämän säästön..mitä sain alennusta..Aika mukavat summat kerääntynny..
Kun tyhjennän kulhon..annan tyttären lapsille(taskurahaksi)
Kyllä tulee heräteostoksia,että ostaa vaikka ei välttämättä tarvisi..ja välillä haluaa todella jollakin hyvällä herkutella...silloin ei säästetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 09:15

Taloudellinen ja ekologinen, en osta kertakäyttötavaraa sillä laatu tuo säästön ajan mittaan. Ruoan ostan tarjouksesta niin paljon kuin mahdollista, mutta ruoan laadusta en tingi, joten ruokakulut vievät eniten käyttörahoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 11:43

Taloudellinen olen. Mutta kulkee silti nopijaan suuressa perheessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 15:36

Pakko on olla taloudellinen. Viimeksi olen ostanut itselleni villasekoitebleiserin paluumatkaa varten, 12 €. Nyt olen valmis palaamaan hyytävään kotimaahan, sillä lämmintä talvitakkia en ole ottanut mukaani lähtiessäni lokakuun lopulla. Sormikkaatkin olisivat mukavat, ehtisinköhän vielä hankkia sellaiset?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 18:48

Raha on hupaa tavaraa, vaikka kuinka yrittää pitää euron reunasta kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:36

Tarkka olen rahan suhteen. Raha pitää saada tuottamaan. Mut en kuitenkaan pihikään ole, riippuu siitä mihin sitä käytetään ja sijoitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:29

Pihiksi on pitänyt pienestä jo oppia.