Mitäs ne napsulaiset kokkaavat pakkaspäivänä?

Itsellä porisee jauhelihakeitto ja jälkkäriksi tein suklaapuuroa. Eiköhän niillä eväillä jaksa iltavuoroon lähteä.

Avainsanat: pakkas menu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 11:36

Ei vielä mitään tietoa. Keittoruoka olisi kyllä poikaa näin pakkasella. Tein hernekeittoa viime viikolla, joten pitäisi keksiä jotain muuta. Katsotaan mitä kaupasta löytyy.

Lisätty: 01.12.2010 - 09:21

Päädyin tekemään kalakeiton lohesta, katkaravuista ja simpukoista, mukaan tuoretta purjoa, perunaa ja tilliä ja tietenkin kermaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Näkyy olevan sama resepti kalakeittoon...noista tarpeista minäkin keitän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 10:50

Aika tulisen puolisia ruokia tehdään täällä meillä.Katsotaan mitä mieleen tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:13

Meillä syödään nakkikastiketta ja perunoita, tomaattia ja etikkakurkkua, en salaattia tänään väsää, ja jälkkäriksi mieheni voi syödä Wienereitä joita eilen tein, taitaa kyllä vasta kahvin kanssa niitä syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:30

Kyllä se pakkanen nurkissa paukkuukin. Oikein pelästyin kun vieressä rivautti.Meillä oli aamusella23-
tällähetkellä18- Keitin hernekeittoa ja sitä syödään toistamiseen on niin vietävän hyvää.Aamulla keittelin aamupuuroksi omista puolukoista ruispuolukka puuron ja oli hyvää kuumana.Kaikkia pakkasruokia jos näin sanoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:30

meillä syödään tänään hernekeittoa ja lettuja ....
jotenkin on sellainen tunne että sitä pitää saada tähän hyiseen päivään ja illalla kahvin tilalla on kaakaota juomaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 12:04

Minä tässä lämmitän vain kanarisottoa..kun eilen tuli tehtyä vähän suurempi annos...eiköhän niillä pärjää..vaikka lähtee kuntosalille ja uimaan..
Aamuta leivoin sämpylöitä,mitä voi nauttia iltakahvin kanssa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 12:32

Meillä kiusataan tänään Janssonia. Ei hassumpaa laatikkoa.

Lisätty: 30.11.2010 - 15:40

Hovioikeus kumosi pappan päätöksen.

Nyt on paistetut kanapojan filesuikaleet uunissa riisin kera odottamassa arjen ahertajaa.

2 dl riisiä
5 dl vettä
pussillinen herne-maissi-papaprika pakastetta
(vaihtoehtoisesti keittojuureksia tai mitä nyt sattuu olemaan)
kanaliemikuutio
2 tl curry jauhetta
1 tl paprikajauhetta

Maistuis varmaan Sullekin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 12:37

Meillä syödään sunnuntaina tehtyä kaalilaatikkoa ja uunissani paistuu pikkukinkku,jo toinen tänä syksynä ei voi mitään,kun aina vain kinkuttaa.Tämä kaali mistä sen laatikon tein oli niin suuri,että ensin tein siitä borssikeiton ja sitten laatikon ja eilen paistoin vielä kaalipiirakan joka onnistui erittäin hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 13:47

Lihakeittoa ja pannaria, siinä tämän päivän ape.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:09

just alan sytyttää tuota kivaa ja ihanaa pesää tuost hellast , mut aut armias , jos se ei syty on ihanuus kaukana ... se kuulee taas kunniansa koko pesä ... ja sit toinen jänitys on siinä , et tuleeko se ruoka kypsäksi ... jos muistan laittaa puita ... onkohan joku keksinyt puuhellan puidenlisäys ropottia ...jos on niin saa ottaa minuun yhteyttä ... haluan sellaisen joulupukilta jo mieliimummin heti ... ja juu ja mitä teen ... meilläkin syödään nakkikeittoa ja luomujugurttia kera vattujen ... vatut ovat myöskin luomua lähiruokaa .... omasta puskasta ... :)

Lisätty: 30.11.2010 - 15:35

pien jibii huuto ja erävoitto ... hellakin syttyi kuin itsestään .. jot nyt vahdin sitä haukan lailla ... jot nakkisoppa kypsyy ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:21

Lämmitän eilen keittämääni jauhelihakeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 30.11.2010 - 15:29

Minulta oikein tekstiviestillä kysyttiin että koska tulen ja mitä ruokatoiveita. Palaverin keskeltä en päässyt viestiin vastaamaan, mutta lisäehdotuksena tulikin makaronilaatikko. Se kyllä maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 13:25

Eilen tein kanakeittoa. Tästä päivästä en tiedä, sen näkee illalla. Taitaa olla jotain valmista kaupasta, ihan pientä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:37

Pääsin valmiiseen pöytään, hyvää keittoa sain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:27

Kyllä se jonkinlainen keitto silloin yleensä porisee. Jauhelihakeitto oli viimeisen minkä tein.