Minkälaisia joulukakkuja teette??

Onko joku ihan perinne..minkä teet aina jouluksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 10:32

On ainakin yksi perinne. Se on konjakkinen Hedelmäkakku. Toinen taitaa olla vanha hyvä Piparkakku...se on sellainen mausteinen pehmeä...mummoni resepti kaukaisilta ajoilta.

Lisätty: 30.11.2010 - 12:20

Laitan ohjeen, mutta nyt on riennettävä duuniin. Muistuta jos unohdan.

Kysyjän kommentti

Kiitos ohjeesta..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 10:51

Eipä ole vielä harmaata aavistustakaan kakkujen teosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:29

Rommikakkua tulee väännelty monia, nyt jo muutama on pakkasessa (osa joululahjoiksi)
Mutta minulla on aina jouluinen kermakakku jouluksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:32

www.pirkka.fi/ruoka/reseptih...84ytekakku

Pirkan ohjeella suklainen suklaakakku. On todella hyvä. Flora Vispit tietysti unohdan ja käytän oikein hyvää kermaa. Toinen suosikkini on voilla leivottu Tiikerikakku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:34

Marjaana voisi laittaa tuon ohjeen.Millä varmasti onnistuu.Itselläni on tiikerikakkua ja täytekakkua. Välillä kuivakakku puuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 12:31

Ostohommiksi meillä menee, ellei naapurin rouva taas kertaalleen yllätä. Yllätyksen toivossa on hyvä elää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 12:55

Haluaisin viimein tehdä semmoisen glögitortun, jonka ohjeen jo kauan sitten revin jostain naistenlehdestä... kerron sitten jos /kun löydän ohjeen ja saan sen tehdyksi, millainen tuli :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 13:54

Minä teen perinteisen taatelikakun ja jos innostun niin tiikerikakkua myös.
Minulla on menekki niin vähähäistä, mutta säilyyhän se pakkasessa.
Kun nuo vieraat vain pyytää jotain suolaista . Karjalanpiirakkaa ja voileipäkeksiä
on hätävarana niistä saa suolaista sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 13:59

Meillä on ollut jo kauan perinne,että sisareni tekee meille hedelmäisen joulukakun ja itse teen hyvänmielenkakun ja tämän ohjeen olen saanut eräältä napsulaiselta joskus 2009 ja hänestä en ole kuullut mitään yli vuoteen ei häntä ole näkynyt napsussa,mutta aina,kun teen tätä kakkua muistan häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:23

Taatelikakku on jokavuotinen perinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:44

jhaa mitähän tekisin ... kun jouluna ei tule varsinaisesti ketään ja lapsetkin tulevat jo joulua viettämään viikkoa ennen .. silloin meillä onkin varsinainen joulu :)... joskos jotain sit keksin ... en kyllä osaa heittää nyt mitään ...lapsoset lähtevät lappiin ja toiset ovat töissä niin pyysivät joskos sopis , et meitin joulua vietettäis etukäteen ja sopiihan se .. jotta koht alkaa minulla jouluhulinat ... mut arvakkaappas ketä vetää lonkkaa , kun te rakkaat martat ja martit touhuatte jouluanne ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 13:39

Teen yhden hedelmäkakun (gluteeniton ja tavallinen myös ) jonka reseptin löysin ruotsalaisen, Kreikassa asuvan henkilön tekemästä keittokirjasta. On mainio resepti, siinä on rasvana oliiviöljyä. On huomattavasti parempi kuin ne joihin tulee voita tai margariinia. Kovin makeista ei meillä pidetä ja tuo on siltä väliltä eli juuri sopiva. Lallas fruktkaka on kakku nimeltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:39

Taatelikakku on se joka kuuluu meillä jouluun. Mutta yritän tehdä muitakin kaakkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:26

Kakut eivät kuulu joulupöytään. Ainoastaan piparit ja tortut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2010 - 18:52

Teen jouluksi, kuten niin usein muutenkin, piimäkakun.Helppo, maukas.Saatan tehdä myös jonkinlaisen hedelmäkakun.Sitten leivon pullaa.Kääretortut, koristettuina jouluisilla jutuilla, menevät aina kaupaksi.Taidan ostaa piparit sellaisessa isossa rasiassa. Koristelen ne sitten itsen.Nopeaa ja näppärää.