Jos leivot piparkakkuja, teetkö itse taikinan vai ostatko valmiin taikinan kaupasta?

Minä teen itse, koska jo pelkkä taikinan tuoksu (mausta puhumattakaan) on niin jouluinen.

Avainsanat: pipareita leipomaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 22:43

Ilman muuta itse! Piparitaikinan tekoa parempaa tapaa ei olekaan päästä joulutunnelmaan :-)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 22:30

En ole leiponut pipareita juuri koskaan, mutta lasten ollessa pieniä teimme jouluisin piparitalon valmistaikinasta, jonka itse suunnittelimme ja paistoimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 23:07

En vähään aikaan ole leiponut pipareit. Olen ostanut valmiina .Silloin kun lapset vielä minun kanssa leipoivat . Tehtiin omaa taikinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:20

Minä kaupasta ostan piparitaikinan, pikkuihmiset niitä viikonloppuna meillä leipoivat, en erityisemmin pipareista välitä joten tapana on joulun alla kerran niitä leipoa lasten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:38

Itse teen ja tänä vuonna on vuorossa suklaiset piparit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:50

nyt viimeksi pikkukultsien kans tehtiin ihan kaupan taikinasta , nyt pitäis tehdä , jos löydän hiilarittoman reseptin jostain .... saa antaa vinkkejä , jos on teillä sellainen jossain tiedossa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 08:22

Pakastetaikinaa käyttelen siihen tarkoitukseen, kuten muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 08:47

Voi voi siitä jo on aikaa, itse tein taikinat...
Kerran kävi niin olin tehnyt ison taikinan ja ehtinyt paistaa vasta 2 pellillistä, kun meille tuli vieraita joten lopetin työn hetkeksi, pistin taikinan kaappiin.
Kun vieraat lähtivät piti aloittaa tuo työ uudestaan, vaan mistä taiinasta ei ollut jäljellä kuin pienen lumipallon kokoinen pallo, meidän muksu viikarit olivat syöneet koko taikinan napaansa...
Silloin päätin että en ikinä enää tee pipareita ja se päätös pitää, en ole tehnyt, vaikka lapset jo aikuisia ovatkin.
Tulee ostettua noita pipareita enää vain ja jouluksi niihin sokeri kuorutus.
Nykyään saa niin ihania todella ohkasia pipareita ja eivätkä maksa läheskään mitään noin 2.50€ iso rasia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 09:12

Ehdottomasti teen itse ja kahta-kolmea laatua. Ihan helppoa. Pipareita riittää sitten joulun jälkeen pojan synttäreilläkin tarjottavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 09:33

En leivo piparkakkuja koska meillä niitä ei kukaan syö.
Lapsuudenkodissani olen viimeksi niiden leipomiseen osallistunut. Silloin tehtiin taikina itse, resepti oli usein Paraisten piparkakut. Maistuivat silloin hyviltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 10:23

Ruskeat piparit ostan..niitä olen leiponut silloin,kun lapset olivat kotona..yhdessä silloin leivottiin
Lusikkaleipiä kyllä teen..ja niihen väliin omenahilloa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 14:04

Juuri eilen miheheni sanoi,että täksi jouluksi teemme piparit itse taikinaa myöten.Hän pitää kovasti pipareista ja on jo ostanutkin pari purkillista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:05

Kyllä minä mummo jo käyn kaupan hyllylä, otan ruskeita ja kauralastuja, niillä pärjään.
On mennyt se kiva aika ohitse, jolloin lapset oli kotona ja koko perhe, mieheni oli kova
suunnittelemaan joulua ja mikäs sen mukavampaa, kun kaikki on yhden "hiilen" ympärillä,
muuta nyt on aika toinen.Hiilen ympärillä hyörii vain yksi.
Kyllä minulla on hyvä sisko ja tytär, jotka auttavat, että niitä jouluenkelieä on vieöä olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 30.11.2010 - 15:34

Meillä leivotaan pipareita usein pitkin vuotta. Taikinan olen joskus itsekkin tehnyt mutta kun sen pitää ohjeen mukaan seistä jääkaapissa yön yli niin eihän sitä silloin ole valmiina kun tarvitsee. Pakastetaikina on hyvä ja helppo vaihtoehto. Sitä löytyykin pakkasesta aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:40

Itse minä teen, en oikein ostosista pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:25

Valmiista kaupan taikinasta isäntä piparit paistaa.