Tuottaako sukan kantapään neulominen hankaluuksia?

Minulla on ollut monta aiheeseen liittyvää erilaista ohjetta. Tältä sivustolta löytyi kerrassaan helppo ohje:
www.villasukkatalkoot.fi

Avainsanat: sukan neulonta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 07:44

tässä myöskin videolla hyvä ohje ....
www.youtube.com/watch?v=cFVNHACrFn8

Lisätty: 30.11.2010 - 07:47

joo sukkia tulee kudottua ja tuolta videolta käyn välillä tarkistamassa , että menee oikein, kumma jos on aikaa kulunut viimisen sukan kutomisesta , niin miten tuon kantapään teon saattaakin jo siinä välissä unohtaa ... mutta netti on loistava apu tuohonkin unohdukseen ... :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 22:32

Olen neulonut muutamat suat joskus kauan aikaa sitten ja kun yritin taitoa verrytellä, niin eihän se oikein onnistunutkaan. Mummuni on pitänyt meidät tähän saakka sukissa, mutta tulee sekin aika, jolloin on vain itse otettava puikot käteen.

Oli muuten hyvä linkkivinkki, kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 23:09

Itse olen neulonut aina helpomman mukaan. Mutta tyttäreni tekee aina niin koristeellisa. Ei minusta kantapään teko vaikeeta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:39

Silloin kun vielä pystyin neulomaan niin ei tuottanut vaikeuksia. Enää en voi neuloa ja se on todella harmillista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 08:25

Ei tule kun en tuollaisia sukkapuikkoja käteeni ota. Alakoulussa pistettiin väkisin virkkaamaan käsityötunnnilla. Olipa aika veikeän näköisiä lopputuloksia varsinkin pojilla. Tasa-arvoako tämä oli?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 08:55

Kyllä saa ja mokoman kantapään vuoksi en sukkia edes neulo...
Mutta teen kivoja virkattuja töppösiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 10:53

Ei tuota ongelmia minulla kerran opittu niin se riittää minulle.Joka talvi niitä pitää tehdä nytkin on yksi sukka varressa valmistumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 14:08

Kantapään kutominen ei ole enää miulle ongelma,anoppini on taituri sukankutoja ja hän opetti minulle koko sukan kutomisen jalon taidon olen siitä hänelle ikuisesti kiitollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:08

No se on asia, joanka oma äiti opetti minulle, kuin pappi katekismuksen. On yksinkertainen ja kaksinkertainen hallussa. Kudoin näillä revenneillä olkapäillä nytkin 10 sukat kielloista huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 17:03

Napin osaan neuloa paitaan tai housuun,siinä kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 19:30

Kyllä nykyään onnistuu kantapään tekeminen...kun on sen taidon oppinut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2010 - 13:27

Neulon joka talvi aika monta sukkaparia. Neulon niitä katsoessani TV:tä, ei aika meni ihan hukkaan.
Osaan tehdä sukan kantapään, teen ns. vahvistetun kantapään. Koulussa tuo taito opetettiin ja sen osaa kyllä ihan miettimättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:41

Ei tuota, olen aika napakka puikkojen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:24

Perinteinen vahvistettu on luonnistunut jo pikkutytöstä asti.