Saako jokin joululaulu sinut aina kyyneliin?

Minulle sellainen laulu on Tuikkikaa oi joulun tähtöset. Se oli äitini tädin lempilaulu ja kun tämä täti eleli viimeisiä tuntejaan, me äitini kanssa istuimme sängyn vieressä ja moneen kertaan lauloimme tätä laulua. Tuolloin elettiin ensimmäistä adventtia ja aikaa tästä on kulunut jo parikymmentä vuotta.

Avainsanat: liikuttavin joululaulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 23:15

www.youtube.com/watch?v=MDBwejESlEs Ei ihan kyyneliin mutta herkistymään. Tulee lapsuusajat mieleen. Koulun joulujuhlissa tuota laulettiin.Tuikkikaa oi jouluntätöset, on kanssa minulle, lapsesta asti tuttu.Paljon ihania ,ihania joululauluja t.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 22:34

Varpunen jouluaamuna. Tämä on herkistänyt jo aivan lapsesta lähtien, sanat ovat niin riipaisevan kauniit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:22

Sylvian joululaulu on minulle sellainen josta kyynel tulee silmään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:40

Samoin kuin edellä Sylvian joululaulu. No taidanpa herkistyä monesta muustakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:53

maa on niin kaunis .... tuosta tulee mieleen kuusijuhla kuin isän ja äidin hautajaisetkin ....kyllä niitä on monia muitakin ... ennen kaikkea , jos lapset laulavat niin silloin aukeee tulvaportit ja sniiiiiiiiiiiiiffffffffffff..... sniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiffffffffffffffff.........snif .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 08:53

Ei nyt aivan kyyneliä silmiin, mutta surullisimmasta päästä on tuo Sylvian joululaulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 08:54

Ei saa kyyneliin..
Mutta se jos lapset laulavat koulun joulujuhlissa silloin en voi välttyä edes itkemiseltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 10:55

Joo saa varpunen Jouluaamuna myös minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:42

Saa. Tonttu... ajan virtaa on kuulevinaan. En tiedä mikä siinä on, mutta jokin koskettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 14:33

Minä itken aina,kun kuulen laulun Oi joulu yö,se on minusta maailman kaunein joululaulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 15:22

No ei ehkä itse laulua, vaan sen tuottamat kauniit muistot, jotka ovat siirtyneet edesmenneiden ihmisten mukana, heitä muistellessa.
Konstan joululaulu on jo äidin peruja, se oli hänen mielijoululaulu, oli menettänyt oman äitinsä vuonna 1925 äitinsä, hän jäi 6 vuotiaaksi.
toinen kyyneiden täyttämä joululaulu on Joel Hallikaisen laulama Joulurauhaa.se kertoo minulle kuika
se oma äitini mökkikin on tyhjänä en löydä häntä enään sieltä.

Lastenlaulaessa joululauluja monesti kyynel tulee silmiin , kun se aito viattomuus niistä paljastuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 23:36

Kyllä minullakin Syvian jouluaamu...ja onhan niitä muitakin kauniita..mitkä saa herkistymään..