Kun olit lapsi, niin oliko tuolloin tapana väännellä eri laulujen sanoja uuteen uskoon?

Minun lapsuudessani laulettiin Joulupuu on rakennettu -sävelellä näin:

Joulupuu on varastettu
poliisit jo ovella
joulupukki hirtettynä
onpi kuusen oksalla

(Ja tämän minä menin opettamaan omalle lapselleni...!)

Avainsanat: laulunsanat uusiksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2010 - 08:10

Joulupukki, joulupukki.
Silmä puhki, parta poikki.
Käyppä tänne en mä pelkää,
annan sulle vaikka selkää.

Kun maas on hanki
ja järki jäässä...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 22:42

Kyllä oli. Kaikkia en muista ja toisia en voi paljastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 22:44

Joulu on taas, joulu on taas, lattiat täynnä puuroo.. :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 23:28

Ihan samoja kujeita on ollut . Tuota laulua väännettiin monee muottiin.Niitä en nyt vaan muista huonon muistini takia.Muistatko tätä. Kallekustaa korkki, muniansa sorkki ,munat meni rikkki ,kallekustaa itki.Paljon oli kun vaan muistaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:23

Kyllä niitä muunneltiin ja yleensä vähän tuhmiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 07:54

muistan paikan armahan .... kouluhamasklinikan ... siellä hampaita porataan jne ... nyt loppu muisti .. plääh ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 08:56

No nuo joulaulut väänneltynä jo tulikin...mitkä muistan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 10:37

Aenahan ne savolaeset viäntää kaeken...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 11:44

Olihan noita, ei nyt vaan tule juuri mieleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 19:45

Kyllä te nyt juuri parhaaseen aikaan itsenne joulupukille paljastitte, kun siellä oli lahjoja tulossa jo tuutikille, Virvatulelle,papalle ja toffelle, noi muut ovat kyllä rajalla saavatko mitään.
Pienet tontut ovat ikkunaruutujen ja nurkkien takana katsomassa kuinka lahjoja kiltisti odotetaan.
ei nyt parane paljon väännelä sanoja eikä suuta mutristaa, vaan kaikki mitä hallitus vaatii hyväksyä.
Se lahjakasa on niin jännittävä, että lauletaan nyt aattoiltaan pukinkäyntiin asti oikeilla sanoilla.
Minäpä en nyt sanokaan mitään. Puhutaan sitten myähemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 19:55

Kyllähän niitä luluja muuneltiin..vähän rumemmiksi..en viitsi tosi rumaa laittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:20

Mä oksennan ylen annan, oon sängyssä seljälläin. Niin kauas kuin silmä siintää, nään pulloja kyljellään. (Kesäpäivä Kangasalla).