Tehdessäsi rahkavoitaikinan,sekoitatko vai nypitkö rasvan kuiviinaineisiin?

Kumpi on mukavampi tapa tehnä tämä taikina?Aion tehdä kaalipiirakan tänään.

Avainsanat: kaalipiirakka rahkavoitaikina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 12:06

Minä olen aina nyppinyt rasvan kuiva-aineisiin..ja lopuksi sekoittanut rahkan nopeasia sekaan,,ei saa liikaa sekoitella..Sitten laittanut kylmään..niin on helpompi käsitellä...
Joskun olen tehnyt taikinan jo edellisenä päivänä ja laittanut jääkaappiin..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.11.2010 - 13:27

Ensin nypitään ja sitten hieman sekoitetaan. Kaikki muu on turhaa touhuilua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 13:40

Kyl´täälläki nypitään ensin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 14:38

NYPITÄÄN, NYPITÄÄN...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 16:04

Nyppimällä. Liisukan ohjeilla hyvä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 18:51

voi hitsi, minä kun näen leivonnaisen ohjeessa sanat rasva nypitään sekaan, käännän nopeasti sivua.
Mutta olen alkanut rasvan ja jauhon sekoittamaan vatkaimella hiljaisesti ja saanut myös hyvää tulosta.
Tämä on laiskuutta huipussaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2010 - 21:17

Voi jestas miten on aikaa vierähtänyt siitä kun olen minkäänlaisia leipomuksia tehnyt. Mutta sellainen muistikuva on että jauhoihin sen olen nyppinyt sormineni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 21:33

Sekoitan, vaikka ohjeessa käsketään nyppiä. Ei sillä lopputulokseen ole vaikutusta. ja meillä työnjako menee usein niin, että poika toimii sekoittajana ja minä aineiden annostelijana.