Palaako kodissasi kynttilä ensimmäisen adventin merkiksi?

Avainsanat: 1. adventti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.11.2010 - 17:32

Neljästä adventtikynttilästä polttelen aina ensimmäisenä adventtina ensimmäisestä 1/4 toisena adventtina sytytän myös toisen adventtikynttilän, josta poltan aamukahvin aikoinin 1/3 ja niin edelleen kunnes neljäntenä adventtina kaikki neljä kynttilää poltetaan loppuun.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.11.2010 - 17:04

Kyllä pirttipöydällä 1 kruunukynttilä.Kävin justiin kuusen kynttilät ulkona sytyttämässä.En päiväsellä ole viitsinyt polttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 17:06

kyllä nyt jo polttelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 17:30

Kyllä minulla täällä huoneessani sellainen palaa ja sähkökyntteliköt laitoin keittiön ja olohuoneen ikkunalaudoille palammaan, ne sammutan Loppiaisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 18:10

Kyllä tuutikki, adventtikynttilä palaa ja on sytytetty kyllä parvekkellekin useampi kynttilä.
Nyt tytäreni lähti tuohon naapuriin, vanhalle papalle laittamaan jouluvaloja.
Hyvää adventtisunnuntai-iltaa Sinullekin ja rauhaisaa adventinaikaa ja joulujuhlan odotusta.
Kyllä se vaan joka vuosi valtaa mielen, vaikka sitä aina purisee aikaisemmin, että en laita kyllä nyt mitään.
Mutta se on kuin vanha sitkeä hengetär, joka vuosi vuodelta sitkeästi herää henkiin
Illan jatkoja kynttilöiden liekkien lämmössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 18:23

Kyllä palaa kynttilä ihan tavallisesti, ei siis adventin vuoksi, mutta parvekkeelle lyhtyyn laitoin kynttilän palamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 20:12

Kyllä palaa..heti kun tulin työkeikata sytytin kynttilöitä palamaaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.11.2010 - 22:41

Tuikku ainakin paloi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 09:01

Paloi eilen useampikin kynttilä ulkona lähinnä. Tein sankoilla jäälyhtyjä ja laitoin eilen niihin kynttilät. Ulkona oli todella kaunista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 10:21

Meillä paloi eilen ensimmäisen adventin kunniaksi useita kyntiilöitä sekä ulkona, että sisällä. Pidän kynttilöiden kauniista. elävästä liekistä. Ne rauhoittavat mieltä ja tuovat valoa pimeyteen. Lisäksi kynttilät ovat mitä parhain sisustuskeino niin ilman liekkiä kuin liekin kanssa, sytytettyinäkin ja ne sopivat poltettaviksi minä vuoden- tai vuorokauden aikana tahansa. Siksi juhlistin joulukauden alkua sytyttämällä liekin useampaan kyntilään ja nauttimalla ensimmäisestä adventtisunnuntaista ilman pakkoa tehdä koko ajan jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2010 - 11:24

Sähkökynttelikkö loisti olohuoneen ikkunalla,oikeita kynttilöitä poltan harvoin,kun meillä on kissa niin sen vuoksi ollan varovaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 00:56

Palaa, kunnioitan perinteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 12:25

Ei pala. Kissoja on sen verran monta, että hyppivät pöytien yli riehuessaan, en halua riskeeraa asuntoani, joten kynttilöitä en polta.