Onko kenelläkään kokemusta Santorinin saaresta matkakohteena?

Avainsanat: kreikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2008 - 18:18

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen saari. Paljon kaunista nähtävää, etenkin auringonlaskua pidetään yhtenä Välimeren alueen kauneimmista, parhaat paikat todeta väittämän todenperäisyys ovat joko saaren pääkaupunki Fira tai taiteilijoistaan tunnettu Oia. Santorinia pidetään, tarinoiden mukaan, myös yhtenä vaihtoehtona Atlantikselle. Saarellahan tapahtui todella kauan sitten tulivuorenpurkaus, joka synnytti nykyisen Kalderan eli uponneen tulivuoren muodostaman kraaterin jonka läpiajamiseen kuluu laivallakin tunnin verran. Saarelta löytyy myös antiikin ajan Thira, eli kaupungin rauniot vuoren laella. Kulku sinne vaatii kuntoa ja hyviä kenkiä.
Ei sovi myöskään unohtaa aurinkoa, rantoja eikä runsasta ravintolatarjontaa. Mikäli kukkaron pohjalle vielä jäi rahaa, on Fira täynnä kultasepänliikkeitä, joissa myydään kreikkalaisaiheisia ja -tyylisiä koruja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2008 - 13:19

Kaunis paikka. Hintataso kalliinpi kuin suomessa. Kamarin kylä rauhallinen, ranta pikkukiveä, ihana rantakatu, jonka varrella paljon tavernoita. Perissassa on hiekkaranta mustaa tuliperäistä hiekkaa. Bussiyhteydet hyvät, pääkaupunki Fira on viehättävä kapeine kujineen ja kauniine näköalapaikkoineen kaldera-merelle. Oian kuulun auringonlaskun kauneutta ei voita mikään. Suosittelen lämpimästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2008 - 18:21

Ehdottomasti matkan arvoinen paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2008 - 18:51

Kaverini kävi siellä viikon matkalla ja kehui kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 21:59

itse olin saarikierrokella ja löysin maailman parhaimman nakkikioskin. kioski sijaitsee kentän /alueen ja hylättyjen betoni hökkeleiden vieressä. viis kebabbi tikkua ja iso lautallinen ranskalaisia 6 eurolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:08

Postikorttimaisen kaunis saari. Kalliimpi hintataso kuin muualla Kreikassa. Hyvät linja-autoyhteydet Kamarin, Thiran ja Oian välillä. Kaunista auringonlaskua voi ihailla Oiassa. Athineon satamasta katamaraaniyhteys esim. lähi saareen Ios. Vuoristoinen. Tulivuoren kalderaa.