Kysynpä, onko lääketieteen ihmisiä,jotka tietävät mitä tarkoittaa GE-konsultointi.?

Tämä on itseäni koskevaa , kysymyksessä pitkäaikainen vatsahaavan hoito, joka ei ole parantunut.
Koepaloja otettu noin 30, ei ole syöpää eikä muutakaan selvittävää.syön kalliita vatsahaavalääkkeitä, ei ole helico. Olen netissä koettanyt hakea, mutta kun ne ovat useammat jotain PDF tiedostoja en saa niitä auki.Mutta viisasta väkeä kun olette, Ei vastausta kysy lääkäriltä,
on viikojen jonot ja vaivaa mieltä. Kiitos jos joku voi vähän viisata.

Avainsanat: ge-konsultointi vatsahaavan yhteydessä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2010 - 21:19

olettaisin että GE-konsultointi tarkoittaa,
gastroenterologilta kysytään neuvoja, kun tutkiva lääkäri oli vaikkapa kirurgi tai sisätautilääkäri.
gastroenterologi on erikoislääkäri, joka tutkii ja hoitaa vatsaelinsairauksista kärsiviä potilaita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.11.2010 - 21:48

Ge-konsultointi on lyhenne käsittääkseni tuosta.Vatsaelinkirurgiankonsultti.
Katsoin .Kirurgian sairaala lääkäriopas.Sieltä konsultaatio-käytäntö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 09:46

Vatsaelinkirurgiankonsultti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 21:46

Konsultti arvioi tuleeko puukkoa vai ei. Ihan selvällä suomenkielellä sanottuna. Sanahirviöt pitäisi poistaa käytöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.11.2010 - 22:28

Se tarkoittaa sitä että sinut ohjataan sisäelinlääkärin vastaanotolle joka tutkii ja antaa siitä sitten lausunnon lähettävälle lääkärillesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2010 - 09:30

Tuo tarkoittaa gastroenterologista tutkimusta. Se on sisätautilääkärin tutkimus (eli erikoislääkärin tutkimus).
Konsultaatio noissa yhteyksissä tarkoittaa aina erikoisiääkärin tutkimusta, sillä yleislääkäri ei voi lausuntoa antaa.

Lisätty: 30.11.2010 - 13:44

Ei mennä konsultille, esim. insinöörin tai talousgurun pakeille vaan erikoislääkärille. Lääkärit konsultoivat eli keskustelevat keskenään potilasasioissa. Sellaista ei olekaan joka tietäisi kaiken kaikesta.