Hyvää lauantaiaamua!Toivottavasti ei kenenkään menopeli ole hyytynyt?

www.iltasanomat.fi/kotimaa/T...23423.html

Avainsanat: polttoaine

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.11.2010 - 09:42

Minua jaksaa aina vain hymyilyttää tuo miten talvi yllättää autoilijat. Eikös se vielä ole mennyt muistiin että joka vuosi se tulee. Talvirenkaat ajoissa alle ja talvilaatuakin on jo kauan ollut mittareissa saatavilla. Itse tankkasin tiistaina tankin täyteen ko. laatua. Toivottavasti diisukka ei ole hyytynyt - ainakin eilen suostui käynnistymään kuin palmupuun alta.
Erittäin hyvää huomenta sinullekin ja antoisaa lauantaipäivää.

Kysyjän kommentti

Hyvää lauantaiaamua taas ja kiitos viime lauantaitoivotuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.11.2010 - 08:46

Hyvää lauantaiaamua sinullekin. Meillä ei ole diesel autoa, uudehko auto on ja lämmityskaapelin laitamme aina 1,5 tuntia ennen lähtöämme autoon, ei ole ollut mitään ongelmia meillä käynnistyksen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 08:53

Ei onneksi menopeli ole hyytynyt. Eihän sitä tiedä millon hyytyy. Aina yllätys. Ei sitä voi tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 09:20

Ei ole hyytynyt, eri asia sitten onko menohalu hyytynyt, tuntuu ihan siltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 09:44

Eipä ole hyytynyt lastenkaan autot, joten sillä mennään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 17:02

ei hyytynyt menopeli, mutta

hymy kylläkin kun murtohälytin kyllästyi joutilaaseen elämäänsä ja alkoi parkua täyttä kurkkua eikä vaiennut kuin julmalla väkivallalla .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 17:25

Menopeli on omassa rauhassaan autotallissa, talvella emme häntä häiritse vaan huristellaan pahimmat pakkaset ja räntäsadesäät sporalla (=raitiovaunu).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 18:37

Ei oo halut eikä pelit hyytyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 19:50

Ei ole menopeli hyytynyt....mutta viimeyönä hyytyi sähköt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 21:21

Bensiimottorilla varustettu Skoda kulkee melkein hajulla, eikä tielle jätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 01:36

Ei ole menopelit hyytyneet, paras koputtaakin puuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 09:39

Eipä ole tainneet polttoainemyyjät osata varautua "aikaiseen" talventuloon. Viimeiseen asti yritetään kesälaatua tai välilaatua kaupata. Onhan nuo talven ongelmat kohdanneet bensiiniautoilijaakin. Milloin on tankkauksen yhteydessä tullut vettä tankkiin ym. Mutta nyt on tässä yhteydessä ihan pakko kertoa oma mielipiteeni diesel vs bensa. Ennen oli diesel autoilla kova maine. Että kun vaan käymään saa, niin ajaa vaikka maailman tappiin. Ja bensa-autot olivat vähän sellaisia nykijöitä. Nyt 2000-luvulla tuntuu, että tilanne on kääntynyt päälaelleen. Diesel autojen päästövaatimukset ovat myös tiukentuneet ja common-rail tekniikan mukaantulo ei ole ollut pelkästään hyvä asia diesel autoille. Ovat muuttuneet epäluotettaviksi. Ja jos mietitään, että noin yleisesti ottaen pitäisi ajaa n. 30 tkm, jolloin tilanne bensa- ja dieselauton välillä on vasta fifty-sixty. Edellyttäen ettei dieselautoon tule kallista vikaa, jota epäilen suuresti. Niin minusta vuotuisen ajomäärän pitäisi olla tosi suuri, ennen kuin dieselautoilu (henkilöautot) on kannattavaa. Tässä yhteydessä pitää ottaa huomioon uudempien dieselautojen vaatimat polttoainetoimiset lisälämmittimet ja niiden ongelmat.