Kukahan mahtaakaan omistaa auringon?

Avainsanat: omistus oikeus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.11.2010 - 22:33

Espanjan Galiciassa asuva nainen (Duran),

Todisteena Duranilla on notaarin vahvistama asiakirja, jossa hänen kerrotaan olevan Auringon omistaja.

yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010...74855.html

- on meitä moneksi -

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 26.11.2010 - 22:17

Taitaa olla yläkerran ukon yksityisaluetta. Ainakin on turvannut sen niin hyvin että tuskin kukaan sinne poikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 23:41

Kyllä minäkin lulen,että se on meidän yläpuolella..emmekä ole omistajaa nähneet..joka omistaa auringon..
Onneksi aina välillä luovuttaa aurinkoa meidän iloksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 07:39

Minä sen omistan ,enkä myy kenellekään sitä, heh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 08:28

Kyllä minäkin palasen haluan omistaa tuota lämmön ja valon lähdettä. Eiköhän se ole meidän kaikkien loppujen lopuksi. Hyvä ettei sitä ihan helpolla kukaa voi viedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 08:41

Onko vaikea sanoa näin, vaikka kirkkkojuhlissa laulamme täysin sydämin:"Jumala loi auringon kuun ja järvet ja puut, ihmiset myös. Jumalan on taivas ja maa. Herraa me tahdomme kiittäää.
Herralle riemulla laulamme kiitosta, Herra me kiitämme nimeäsi:"

siis virsi numero 135 sanoo sen niinkuin se on.
Kyllä tämä pieni maapallomme on Jumalamme omaisuutta, joka on annettu ihmisen hyvin hoidettavaksi,
mutta viisaudessaan ihminne tyhoaa sen. Sana kestää iäti.

Olipa hyvä aamuhartaushetki minulla napsun kautta heti aamusta. Kiitos Mariaanalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 14:06

Jokuhan oikein paperilla väittää omistavansa HEH HEH...
www.punkinfinland.net/forum/...mp;t=30032

Mutta kyllä tuo on ihan vaan tuolla taivaalla köllöttelemässä ja sitä ei kukaan voi omistaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 16:34

Isä Aurinkoinen = Josif Stalin ? ; )
fi.wikipedia.org/wiki/Josif_Stalin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 17:35

Sama joka omistaa ilman, maan ja veden. Intiaanien mukaan ihminen ei voi näitäkään omistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2010 - 21:28

Nykyään kaikkivaltias Eu yhdessä pikkunilkkien virkamiesten kanssa julistautuu kaiken omistajiksi.
Auringosta tuuli, tuulesta sähkö ja sähköstä verot. Varastoitunut lämpö osataan myös verottaa, turve, pelletti jne. Kunhan saadaan kunnolla markkinoitua aurinkokeräimet niin sitten tulee direktiivit ja verot.
Vielä sentään saa ottaa aurinkoa rannalla . Mutta kun huomaavat, että siinä kroppa lämpiää ilmaiseksi, niin voipi olla, että maksetaan optiot Fortumille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 09:26

Minä omistan oman aurinkoni. Tänäänkin se nousi taivaanrannasta 06.10. Otin siitä kuvankin. Käy katsomassa kuvalinkkiäni ja aurinkoani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 21:15

Aurinko on sinällään omistavaa luokkaa. Omistaa omat kiertolaisensa, kuten maapallonkin ihmisineen. Väittäisin: "Aurinko omistaa kaikein ympärillään, eikä aurinkoa kukaan"!