Mitä tarjoaisit illanistujaisissa vieraillesi?

Sain nyt illalla viestin,että ystäväni tulee huomenna Vantaalta meille miesystävänsä kanssa jota en ole koskaan tavannut,nyt pitäisi keksiä tarjottavaa.mieluimmin suolaista ja makeaa.Kertokaa mitä te tarjoaisitte iltapalana?

Avainsanat: suolaista makeaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2010 - 22:32

Ei sitä mitään ihmeellistä iltapalana tarvitse olla. Teetä, karjalanpiirakkaa ja munavoita. Kaupan pulla ja joulupipareita. Sinuahan he tulevat tapaamaan. Jää enemmän aikaa juttelulle, kun ette syö koko ajan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2010 - 21:54

Raikasta salaattia, broileri- tai lohipiirakkaa, juustoja ja hyvää viiniä. Kahvin kanssa marjapiirakka sen mukaan mitä marjoja pakastimesta löytyy, mikäli aiot kahvit kiehauttaa. Jos taas päädyt vuodenaikaan hyvin sopivasti glögilinjalle, niin silloin pipareita ja suklaata kummempaa makeaa tarjottavaa ei tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 22:22

Helpolla pääsee jos tekee Janssonin kiusauksen lisäksi salaattia punajuurta ja pikku-herkkukurkkuja.....tämän voisi tarjota heti,kun vieraat saapuvat..ja varmaan on suolaisen nälkä..
Kahvin kanssa voisi olla vielä sitten suolapalaa...vaikka lihapiirakka..tai pikkupitzoja ja vaikka makeaksi kääretorttu..
Lögiäkin voisi tarjota,kun mukavasti lämmittää..näin kylmällä säällä..
Ruokajuomana voisi olla vaikka viiniä..ja vaihoehtona olut,kun sopii kiusaksen kanssa..jos on oluen ystävä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 08:25

Itse laitan tarjottavat aina sen mukaan millaisia ne vieraat ovat.
Jokin suolainen piiras on hyvä, ohjeitahan löytyy netistä pilvin pimein. Sen kera sitten juomaksi jotain sopivaa, tee käy hyvin mutta jos ovat viininystäviä niin valko-tai punaviiniä. Jotain makeata myös. Sellaisena tulee mieleen kuivatut hedelmät (joita saa ainakin täällä kaupungissa kaupasta kuin kaupasta, toiset irtopainossa, toisissa kaupoissa taas ovat pussitettuja) tai sitten tuoreita hedelmiä lohkottuina. Mukavin on sellainen tarjottava jossa ei emännän tarvitse hääriä kovin paljoa keittiössä, vaan jää aikaa seurusteluun. Myöskin liiallinen tarjoomusten määrä on hieman "mautonta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 09:33

No tässä sulle oivat ohjeet...

kotiliesi.fi/ruoka/arkiruoka...stujaisiin

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 26.11.2010 - 10:58

Laitappa alkuun muna/riisipasteijoita ja jauhelihapasteijoita. Ne valmistuvat muutamassa hetkessä. Tee on mukava vaihtoehto kahville. Ruokailun jälkeen voitte jatkaa iltaa punaviinin ja juusto-suolakeksi tarjottavien kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 16:39

Vihannes- kinkkupiirakka tai ruokaisa pitsa .Marraskuun numerossa pirkkalehdessä oli tuo ohje.Siihen jotain lisukkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 18:47

Minullekin tulee 18 joulukuuta 4 vierasta Lahdesta, mutta ratkaisin ruokaongelman pitzoilla, siskoni tekee jälkiruoan ja kahvileivät ostan valmiina, sillä ei minusta käsirampaisesta ole nyt kokkaamaan.
eiköhän se siitä sitten suttaannu.Ennne olen itse valmstanut ruoat ym mutta aika on toinen nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2010 - 19:36

Minä tekisin Suosikkisalaatin jossa on keitettyä perunaa, marinoituja sipuleita, kinkkua, kananmunaa ja lisäksi maukas kastike. On tuhtia tavaraa, lähtee kyllä nälkä. Lisäksi patonkia ja kylmää olutta tai viiniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 20:09

Janssonin kiusaus on aina varma tapaus.Sen seuraksi hyvää salaattia, hyvää viiniä tai mitä nyt sitten juovatkin.Mahdollisuuksia on vaikka millä mitalla. Netistä löytyy paljon ohjeita.