Teetkö itse joulumakkaroita,tai oletko koskaan syönyt itse tehtyjä makkaroita?

Tätä herkkua en ole päässyt nauttimaan.

Avainsanat: itse tehnyt makkarat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2010 - 17:38

muutama vuosi sitten valmistimme joulumakkaroita, makkaramassan ja teko-ohjeet katsoimme netistä, ja siansuolet tilasimme lihakaupasta.
aivan mahdottoman herkullisia joulumakkaroita olivat, madeiralla maustettuja.
makkaroitahan toki voi kotona valmistaa ihan koska tahansa, nämä ainoat sattuivat olemaan joulumakkaroita.

äitini ennen valmisti verimakkaroita, lapsena niistä en tykännyt, koska näin sen valmistusvaiheen a:sta ö:hön. ( oma sika ensin tapettiin jne. )

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2010 - 18:23

En ole tehnyt. Mutta tyttäreni joka syksy käy kavereitten kanssa tekemässä niitä ulkosalla. Sanoovat niitä kovasti herkulliseksi.Kaikki kuulemma tulee syötyä. Suurempaa herkkua ei kuulemma ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 18:43

Äitini niitä ennen joulunaikaan valmisti, en minä välittänyt niistä mutta olivat veljeni suurta herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 18:55

Ennen vanhaan tehtii joskus 1940 luvulla ainakin. Joulun alla sikojen teurastus oli hihnatyötä.
suolia itse puhdistettiin, olen monasti ajatellut, että onkohan niihin jäänyt sitä "ihtiänsä" yhtään.
Mutta hengissä on selvitty. Minä en sen jälkeen ole tehnyt ja en ole kuullut muidenkaan tekevän.
Taitaa olla joidenkin paikkakuntien perinnetapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 19:08

En ole koskaan tehny..enkä syönyt..Olisi varmaan ihan herkullisia...Pitää varmaan kokilla joskus...vaikka joulun jälkeen...tuntuu ihan mielenkiintoiselta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 20:47

En ole tehnyt enkä syönyt. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin tuskin sellaisia söisin vaikka tarjolla olisikin. En yleensäkään syö makkaraa, poikkeuksen tekee vain luonnonhelmaan viritetty nuotio ja siinä tikunpäässä mustaksi käristetty (kaupasta ostettu) makkara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 20:51

En ole tehnyt enkä syönyt vaikka meilläkin sikoja teurastettiin aikanaan. Joulukinkku tuli aina omasta karsinasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 20:56

Entinen työnantajani teetti aina hirvestä ( sukulaisen ampumasta) makkaroita jollain tehtaalla jouluksi, sain silloin häneltä paketin myös itselleni kotiin vietäväksi...Nam hyvää oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 07:06

En ole itse tehnyt, mutta osallistunut kyllä niiden tekoon mm. Emiraateissa jossa teimme sekä lihatäytteellä, että kasvistäytteellä ja enpä olen ennen sitä enkä sen jälkeen saanut niin herkullisia makkaroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 08:31

Olen yhden kerran ollut eräässä maalaistalossa tekemässä makkaroita. Yllätys oli että olivat aika hyviä, raaka-aine oli laadukasta. Muutaman henkilön voimin niitä tehtiin, yksi "mestari" oli joukossa opastamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 09:20

En ole tehnyt, mutta teettänyt kyllä peuran- ja hirvenlihasta. Hyvää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2010 - 19:30

En tietääkseni ole syönyt kenenkään itsetekemiä makkaroita. Tiedän kyllä että lähipiirissä on ollut makkarantekijä ja taitaa joku vielä osata.