Onko normaalia puhua nykyisessä suhteessa exsästään? Mitä mieltä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2010 - 18:56

Kun on yhteistä jälkikasvua exän kanssa,on hänestä joskus tarvis puhua jo lastenkin takia. Ja kun välite xään ovat kunnossa, mutta vanha suola ei kuitenkaan enää janota niin hänestä puhuminen on ihan luonnollista joissakin tilanteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.11.2010 - 17:53

mennyt on olemassa,
sitä ei kannata kieltää,
mutta on syytä muistaa ettei menneessä voi elää,
eikä sen ole hyvä olla liikaa läsnä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 18:13

Ei se varmaan kovin mukavaa ole tämän uuden kumppanin kuunnella juttuja siitä exästä. Pitäisi olla uudet jutut uuden kumppanin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 20:43

Kyllä Tuutikki on mielestäni oikealla jäljillä, siis jos on entisen kanssa lapsia ja heistä on esimerkiksi puhe
jossain yhteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 21:03

Kyllä välillä on pakko puhua exsästä..ainakin silloin kun on lapsia olemassa..
Tuulikki sanoi ihan minusta oikein asian..
Minun tyttärellä on uusioperhe...kyllä joutuvat välillä väkisin ottamaan exsän puheeksi..sehän on mennyttä aikaa..
Sehän on hyvä,että nykyinen suhde toimii...eikä ole mustasukkaisuutta..asiat pitää selvittää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 23:29

Jos asia tulee luontevasti esiin jossakin asiayhteydessä, niin miksikä ei. Mennyt on mennyttä, eikä siitä sen enempää tarvitse olla mustasukkainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2010 - 08:00

Jossakin tilanteessa pitääkin puhua ja vanhan suolan janottaminen on pelkästään typerää. Joka elää menneessä ei ole osannut käsitellä eroaan oikein ja on epäkypsä uudessa suhteessa. Menneet ovat menneitä, mitä niitä vinkumaan. Korkeintaan niistä voi ottaa opikseen. Miksi pitäisi loukata uutta kumppania? Jättää vaan pahan mielen pitkäksi aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 24.11.2010 - 08:11

Vaikka ero on tullutkin ei se tarkoita että sen jälkeen ollaan toisilleen pahimmat vihamiehet ja koitetaan tehdä toisen elämästä mahdollisimman vaikeaa. Naimisiin on menty rakkaudesta ja yhteisiin vuosiin mahtuu varmasti paljon hyvääkin. Uutta suhdetta aloitettaessa pitää kumppanille kertoa rehellisesti exästä. Jos peittelet entistä elämääsi aiheuttaa se kumppanissi mielessä kysymyksiä jotka lopulta kertaantuvat ja saavat usein suhteettomat mittapuitteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2010 - 09:33

Yhden kerran voi kertoa, että tietää missä on menty. Se riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2010 - 15:49

Turhaa sitä usein on toistaa uudelle, mutta kertoa voi kyllä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 14:15

Onhan se imiselle tärkeää puhu vähän menneitä ja tulevia, myös olevia asioita. Muistella ihmisiä ,ihmisenä.
Mennyt on mennyttä ja siitä ei pidä toisen suuttua millään lailla.Elämä jatkukoon. Ei kannata olla tuppisuu.Moni asia tahtoo sitoa menneeseen. Vaikka elääkin tätäpäivää ja nyt tässähetkessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.11.2010 - 22:22

Kunhan se exä ei ole tärkeämpi kuin nyksä. Riippuu siitä miten nyksä ottaa sen.