Heips! Isot autot törmäilee siltoihin.Eikö olis sellaista tutkaa,joka varoittaisi kuljettajaa esteestä?

Luulis olevan helppo värkätä sellainen laite nykyaikana.

Lisätty: 23.11.2010 - 16:52

Luulis nykyajan tekniikka vaikka sammuttavan moottorin,jos ei auto mahdu sillan ali.

Avainsanat: sillat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2010 - 09:40

tiedäx mä just eilen mietin samaa tai et se hiiabbi hälyttäis jos auto lähtee liikkeelle ja on nosturi auki tai päällä ...jo kolmas tapaus ,niin mitä vielä odotellaan ...auton omistajat vaan pakolla hommaamaan hälyttimet nostureihin ....olen sitä mieltä jyrkästi....

Lisätty: 23.11.2010 - 11:23

tuli vielä mieleeni ,et varoittimet voi olla myöskin kaikissa korkeissa autoissa ,kuten asuntoautoissakin ...ystäväni pitää asuntoautovuokraamoa ja heille pääse sillan ali ,kuin pienen mutkan kautta ylikin ...en valehtele jos sanon et tänä vuonna on jo kaks autoa lähtenyt katoistan rullaan ,kuin sardiinipurkki ...jot hälyttimet autoihin ilmoitamaan sillan korkeudet jos ei osaa lukea liikennemerkistä mikä on korkeus ....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

-m-
Vastattu: 23.11.2010 - 09:59

Kävi muuten yksi tälläinen tapaus viime syksynä lähellä sipoon keskustaa. Betoniauto oli ajamassa sillan alta kun jostain syystä sen puomi oli koholla ja tietysti osui yläpuoliseen siltaan murskaten osan ajotiestä. Sen jälkeen auto ajautui vielä sata metriä ja päätyi kyljelleen ojaan. Niin haloo, eikö betoniautoissakaan ole varoitinta jos puomi ei ole paikoilleen lukittuna!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 10:17

Täällä turussa on sellainen systeemi koulukadun sillalla, jos rekka ym korkeus on liian suuri niin syttyy punainen valo, silti rekkoja jää sillan alle kiinni kun meinaavat että kyllä siitä mahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 10:26

Voi voi ei ne mitään opi. Nykyaikana luulisi helposti käyvän joku varoituksen merkki autoon. Kun turvavyön kiinnittämisestäkin varoitetan punaisilla vilkuvilla valoilla.Ihminen ei ole kone. Joten näitähän tulee lisää jos jotain muutosta asiaan ei tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 11:22

No sitä se teettää kun autot liian korkeita ja sillat matalia, joskus näin pukkaa...
Mutta kuskilla kumminkin olisi pitänyt olla tarkkaavaisuutta huomattavasti enemmän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 11:47

Kuorma-auton suurin sallittu pituus on 12,00 metriä, korkeus 4,20 metriä ja leveys 2,60 metriä. Esimerkkinä kuorma-auton suurin sallittu korkeus kansainvälisissä kuljetuksissa saa olla vain 4,00 metriä ellei kohdemaan ja kaikkien sillä välillä olevien maiden kansallinen lainsäädäntö salli suurempaa korkeutta.

Kaikki sillat Suomessa ovat yli 4,4m korkeita ellei niin ne on merkittävä liikennemerkein.

Kyllä kuskin tulee tietää autonsa korkeus ajossa ollessaan!

Lähteet:
Wikifi.wikipedia.org/wiki/Kuorma...o_nykyisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 14:52

Turussa on koulukadun jatkuessa rautatiesillan alle varoituslappuja ja merkkivaloja pilvin pimein. Ei se mitään auta. Siellä on joku raskaamman liikenteen auto jumissa hyvin usein. Jokseenkin kerran viikossa. Sitten peruuttelee yksisuuntaisella kadulla eestaas ennen kuin pääsee jatkamaan matkaansa toista kautta. Mahtaakohan ne alituskorkeutta ilmaisevat numerot ollakaan ymmärrettäviä ulkomaalaisille autonkuljettajille. Sillan alikulkukorkeus on 3,6 m. Navigaattorilla menty ja vauhdilla merkeistä viis.

Kyllähän sillat voivat olla korkeammalla muualla kuin Turussa. Jumppis on oikeassa suomen suhteen, mutta Turku?

Näin siinä käy!!

www.ts.fi/online/kotimaa/143378.html

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 14:57

Kyllä minä annan kympin pisteet kuskille, vei meitä lina-autolla juhannuksen viettoon Etelä-Suomessa.
Tuli vastaan rautatien alikulkusilta, valpas kuski kun oli,sanoi, nyt meidän on kierrettävä tämä kohta ja viivästystä tulee matkaan. Hyvä näin, ei olisi ollut mukava, jos päämme olisi ollut linja-auton katolla ja muu osa kehostamme auton sisällä.
No tämä on kyllä vakavasta asiasta huumorilla kerrottu, mutta kun oli hyvä taju kuskilla, että huomasi, ettemme mahdu alitse, niin kiersi toisen tien kautta.

Lähteet:
Juhannusaatto 1998

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 15:09

Ehkäpä fiksuimmat navigaattorit vielä joskus osaavat varoittaa tällaisistakin vaaroista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 10:34

kallista tuollainen tutka. mites olis jo hankitaan kuskit jotka tietää mitä tekee?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.11.2010 - 22:12

Sellaisilta törmäilijöitä kortti pois. Halvempaa ja turvallisempaa.