Martin markkinat

Kävikö joku viikonloppuna Helsingissä Kaapelitehtaalla Martin markkinoilla?Siellähän on tarjolla virolaisia tuotteita (Taidetta, kösitöitä, ruokaa) laidasta laitaan tarjolla ja tapahtuma on suosittu.

Lisätty: 22.11.2010 - 12:35

Martin markkinat on jokavuotinen tapahtuma marraskuussa.

Lisätty: 22.11.2010 - 14:07

Ko. markkinoita ei ole useita vuosikymmeniä sentään järjestetty, ei "entisen vallan aikkaan" ollut edes mahdollista. En ole ihan varma kuinka pitkään noita markkinoita on helsingissä järjestetty, mutta monena vuonna on siellä käyty.
Sinne tulee pelkästään virolaisia myymään käsitöitä, taide-esineitä, erilaisia ruokatarvikkeita eli mm. juustoja (ei kotijuustoja toki). On iso tapahtuma ja todella suosittu. Martin päivän tienoilla ne järjestetään eli marraskuussa joka tapauksessa. Myös matkailutietoa siellä on, siis muutakin kun Tallinnan risteilyjen mainontaa.

Lisätty: 26.11.2010 - 08:12

Nimitys markkinat ei oikein sovi tuohon tapahtumaan, siellä ei ole maalaistunnelmaa huutavine helppoheikkeineen mutta paljon on myyjiä ja asiakkaita myös. Kaupungissa on kyllä tapahtumaa jos toistakin vuoden mittaan eli on mistä valita. Miellyttävää tuolla on se että tuotteet ovat kohtuuhintaisia verrattuna vastaaviin jotka valmistetaan Suomessa (vaikka molemmat ovat pientuottajien tuotteita). Kun hämäläiset, savolaet ja muut tulevat joka kevät tuotteidensa kanssa Senaatintorille, niillä tuotteilla on hintaa yläkanttiin ja arvata voi miten kauppa käy.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2010 - 09:49

no nyt kun kerroit noist tapahtumist niin mikä etten joskus ,kun siellä suunnalla oleskelen niin poikkeiskin ....tuntuu mielenkiintoiselle markkinapaikalle ...tai tapahtumalle ....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2010 - 10:30

Kyllä siellä oli vaikka mitä, suurenee aina vain
ensi vuonna taas - Martin markkinat 20.–21.11.2011
www.martinmarkkinat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 11:57

En ollut edes kuullut noista markkinoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 13:13

en ikuna päivänä kuullutkaan Martin markkinoista, vaikka liki 30 vuotta asuin Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 13:55

Enpä ollut Helsingissä, ja itse käyn Turussa kyllä jonkun verran markkinoilla seuraavat ovatkin Turun Joulumarkkinat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 14:51

Olen pitkän kaapelin päässä Kapelitehtaalta. Eipä ole tullut mieleenkään tulla ryysikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 18:10

Olen kaukana, joten pakko oli jättää väliin. Sain kaiken tarpeellisen Puten linkistä, taidan pistäytyä seuraavalla kerralla kun pääkaupunki seudulla vierailen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 19:43

Ainoat markkinat missä käyn on silakkamarkkinat. Muut ei kiinnosta sitten yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 21:10

Eipä ole oltu noilla markkinoilla.Kesällä Lahden markkinoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 21:32

En ole ennen kuulut Martin markkinoista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.11.2010 - 22:05

Ei täältä asti niin vain pääkaupunkiin markkinoille lähdetä. Mutta hyvä juttu että stadilaisetkin saavat kokea oikein markkinahumun.