Mitä mieltä olette. Voiko miniäehdokkaille antaa joululahjaksi pari kerää villalankaa, sukkapuikot ja sukan tai lapasenteko-ohjeen

Avainsanat: sukan kutominen itse

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2010 - 12:04

Jos minulle olisi annettu tuollaiset lahjat jouluna, niin takaisin olisin antanut ne anopille syntymäpäivä lahjaksi että hän voi kutoa lapasia kun eläkkeellä oli, minä kävin töissä ja ei ollut aikaa mitään kutoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2010 - 12:04

eteläpohojammaalla oli ennevvanhaa sanonta, jotta jos enne naimisihinmmenua alakaa sukkia kutomaha mieseherokkahalle / poikakampraatille, son lopun alakua, elikkä suhures menöö förbii.

mutta toki voit antaa lahjaksi ihan mitä miniäehdokkaan toivomuslistalla on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 12:54

Riippuu miniäehdokkaan huumorintajusta. Ei ehkä olisi ykkösenä lahjalistalla.

Lahjan saaja voi ymmärtää ettei kelpaa ilman kädentaitoja ja ne olisi opeteltava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 13:09

Riippuu onko hän käsityö ihmisiä. Seuraamalla voi aistia ,kannattaako antaa.Onko aikaa sellaiseen. Ei yhtään huono ajatuksena.

Lisätty: 20.11.2010 - 19:11

valperille, eikö se lapsenteko ohjekkin ole tärkeetä nuorille. Lisääntykää ja täyttäkää koko maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 13:39

kun taas iski lukihäiriö ja olin näkevinäni kysymyksesi :

" ... pari kerää villalankaa, sukkapuikot ja sukan tai lapsenteko-ohjeen ... "

niin olisin kehoittanut sinua vielä kerran harkitsemaan ainakin tuota lapsenteko-ohjetta

- lahjan vastaanottajastahan se on paljolti kiinni mikä sopii, mikä ei -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 14:59

No enpä uskaltaisi itse antaa.
Mutta vihjaista voit puheen lapsenlapsista leikkimielisesti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 15:34

itse olisin onnellinne jos saisin lankoja vaikka kilonkin verran , kun rakastan kutimia ... ja ostin tyttärentyttärelle lahjaksi lankoja , puikkoja , virkkuukoukkuja , kankaita , neuloja ym käsityötarvikkeita sellaiseen käsityökoriin .. kyllä hänellä niillä on ollut käyttöä , nyt viime jouluna tilasin vielä käsityölehdenkin , josta on tehnyt itselleen ainakin hameen .. tykkäs siitä lehdestä , kun siinä on ohjeita ja kaikkea kivoja vinkkejä ...en kai muuten ois tilannut sitä lehteä hänelle , mut alkoi minun käsityölehdet siirtymään hänelle niin sillä vain aattelin , et joskos sit sais vinkkejä , kun on oma lehti josta niitä etsii ... jot joskus on kivaa , kun on kaikkea saatavilla ja jostain se harastus on aloitettava ... minusta ei huono idea , jos on kiinostunut kutimista tai käsillä tekemisestä .. osta vain on minun ehdotus ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 17:21

Ilman muuta voi antaa ja on mukava lahja, jos ovat käsityöihmisiä ja pitävät neulomisesta.

Lisätty: 20.11.2010 - 17:27

Nauratti kovasti toi valperin pieni lukihäiriö:-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 17:35

Lapsenteko-ohjeita sukkapuikoilla....vaikeaa, mutta lapasenteko-ohjeita voi antaa henkilölle, joka harrastaa neulomista ja jolla on siihen aikaa. Minulla alkoi tuo vimma 30-kymppisenä, äityi oikein pahaksi 40-kymppisenä eikä tunnu hellittävän vieläkään. Nykyisin myydään niin kauniita lankoja, että ihan hirvittää. Sitten on vielä sellaisia paksuilla puikoilla tai virkkuukoukuilla tehtäviä juttuja, jotka kutistetaan neulomisen jälkeen. Minä ainakin olisin ollut nuorena iloinen niin käytännöllisestä lahjasta, ja olisin vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 18:55

Kyllä minustakin voi, minä arvostaisin lahjaasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 20:48

Kyllä minut koulu ja äiti opetti jo ennne miniä ehdokkuuttani sukan ja lapasen kutomisen taidon.
Joten suoraan sanoen en niitä nyt ehkä ilomielin olisi vastaanottanut, mutta toisaalta tarpeeseen olisivat tulleet, ei ollut rahoja törsätä liiemmin mihinkään tarpeelliseenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 21:28

Ainahan voi antaa..mutta onko mieluinen lahja..Minäkin luvin ensin lapsenteko-ohjeet...ei niihin varmaan neuvoja tarvitse antaa..sitä taitoa varmaan on harjoiteltu..mutta koska toteutetaan..on sitten eri juttu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 10:19

Tuollaista minä en tekisi. Kyllä pappan pistekuppi kaatuisi pahemman kerran ja sen uudellen täyttäminen olisi vaikeaa. Taitaa olla niin, että parempi katsoa kuin katua.
Jos neutraalisti haluat asiaa käsitellä, niin osta lahjakortti käsityöliikkeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 17:18

Rippuu kovasti siitä,millaisen suhtautuminen miniäntekeleellä on neulomishommiin ja millaiset välit teillä on keskenänne. Jos arvelet, että suhtautuu huumorilla ja ilahtuu asiasta, niin mikä ettei. Jos taas on se mahdollisuus, että hän ottaa asian vihjauksena että hänenkin olisi syytä alkaa harrastaa neulomista, unohda koko juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2010 - 19:28

Lahja on antajansa näköinen. Nuoren parin vitriini kaipaakin esineistöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 11:04

onnea yritykselle.....jos huumoria riittää, tai on ollut puhetta että haluaisi oppia. muuten voi olla riskaapelia. parempi kysyä suoraan että istutaanko yhdessä ja kudotaan - lainaan puikot ja lankaa, opetankin tarpeen tullen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 14:26

Nykyaikana kyllä ehdottomasti pidättäytyisin antamasta puikkoja ja lankaa..... täytyy olla hieman paremmin tuttu mielestäni. Jos vaikka ehdokkaalla on peukalo keskellä kämmentä... ottaa ja häipyy sen siliän tien!
Jos neuletöistä on ollut puhetta aiemmin, se muuttaa asiaa, mutta ei ihan noin vaan kannata tuppautua heti lankojen ja puikkojen kanssa lähelle nuorta ihmistä...
Mieluummin tekisin niin että itse neuloisin vaikka sukkia ja kysyisin, osaatko sinä neuloa? Siitä asia etenisi ikäänkuin luonnollista tietä. Ja kenen etu se olisi jos miniäkokelas tuollaisen lahjan saisi, sitäkin kannattaa miettiä?!
Jokin muu neutraali ja hanekilökohtainen lahja olisi parempi.
Luin muuten ensin lapsenteko-ohjeet... ja ehdin jo naurahtaa!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2010 - 17:10

Riippuu ihan miniän luonteesta. Jos on huumorintajua, niin saattaa jopa olla hauska lahja. Mutta auta armias!Jos miniä on sellainen "suora", niin älä anna tuollaista lahjaa.Lahja ei saa olla koskaan pirullinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.11.2010 - 21:37

Mikäli olet valmis opettamaan hänet kudonnan saloihin ellei hän itse osaa.