Milloin sinulle alkaa joulun odotus, milloin tunnet ensimmäisen kerran joulun tunnelman?

Avainsanat: joulun odotusta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 20:03

JOka vuosi vannon, että tänä vuonna ei joulua juhlita, vaan mummo sulkeutuu ison kirjan kanssa
shaali korviin, mutta pahalta näyttää nytkin.
Ensimmäiset vieraat käyvät jo Lahdesta 18 pvä ja kaipa se on mummin esiteltävä itsensä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:30

Se riippuu aivan mielialasta. Viime vuonna sitä ei ollut ollenkaan. Mahdollisimman pitkään pyrin olemaan kuuntelematta joululauluja, sitten kun olen valmis siihen, laitan kajarit kaakkoon ja nautin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:09

Kyllä se pikkujouluna tulee se tunnelma kun koristelen kotia ja kyntteliköt ikkunoihin laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:07

Kyllä se liittyy Turun joulurauhan julistukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:20

Joulutunnelma syntyy pikku hiljaa kynttilöistä, lumesta, jouluisista tuoksuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 21:31

Varmaan kun menee ensimmäisiin pikkujouluihin...alkaa joulutunnelmaa syntymään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 22:12

Kun tulee kello12 .ta Turusta julistetaan Joulurauha.Sen katson aina.Alkaa kutina tossa pariviikkoa aiemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 11:04

joulutunnelma tulee useimmiten jo joulukuun alussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 11:11

Virittäydyn tänään ensimmäistä kertaa joulunodotukseen, katsomalla pari jouluelokuvaa tänään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 13:31

Varmaankin lähempänä joulua. Kynttilöitä olen poltellut jo monta viikkoa, mutta tapa kuuluu myös syksyn pimeisiin iltoihin. Joulu ja tunnelma tulee pikkuhiljaa, kaikenlainen hössötys mielestäni karkoittaa oikean tunnelman. Joulu on minulle hiljentymisen aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 22:29

Joulun odotushan alkaa 1. adventtina. Ehkä tunnen joulun tunnelman ensi kerran sinä vuonna, kun saa valmistella jotain omien läheisten kanssa. Tietenkin tuntoja herättää joulurauhan julistus, lintujen seuranta lintulaudalla ~varpunen pienoinen ~ ja jouluaamun joulukirkossa on tunnelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 11:39

Se on siinä kun kauppojen kassat vielä viimeisiä kilisee... hetkeä ennen hiljentymistä.. kun mieli herkistyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 13:03

kun ensilumi sataa ja jää maahan.. se on hieno tunne :)