Miten teet rosollin? Vai ostatko pöytääsi valmiin rasian kaupasta?

Avainsanat: rosolli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 21:43

Kyllä teen itse..omista kasvattamista juureksista..en ole koskaan ostanut rosollia..Minäkin teen rosollin ilman silliä..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:24

Nyt minusta tuli Martta. Teen rosollin tai oikeammin sillisalaatin ihan keittämällä porkkanat, punajuuret ostan valmiina mausteliemessä, sitten ostan rasvasillin ja maustekurkut.
Ne kaikki pieniksi kuutioiksi. Päälle laitettavaksi teen kermavaahtoa jonka maustan etikalla ja punajuuren liemellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:36

Kyllä teen omista kasvattamista juureksista.
Punajuuria, porkkanoita keittelen .Kuutioin ne. Omenan kuorin kuutioin.Kurkutkin olen säilönyt. Sipulia kuutioin.Sitten laitan anjovis vileestä pieniä palasia.Kermaa ja etikaa, sokeria.
Aikalailla rosolli .Sitä pitää olla pöydässä paljon, iso laakea lautasellinen .Erikseen kirpakka kermakastike.Hieno nimi Rosolli.Nyt tulee Joulu mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:10

Itse minäkin rosollin teen ilman silliä. Itsesäilömillä kurkuilla. Perunat, porkkanat, punajuuret ja sipulit ostan kaupasta. Se on pappan homma se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:16

Minä ostan kaupasta, samoin laatikkoruuat, vain sellaiset 700 gr rasiat kaikkia laatikoita. Mutta kalaa teen monenlaista, syömme niitä mieluimmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:13

en osata ollenkaan, olen kaksin ystäväni kanssa ja en tahdo rokistavaroita varata.
Meille joulu on aika samantyylinen ruokien suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:26

Ostan valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 10:46

Ostan pienen rasian itselleni, kukaan muu meidän väestä ei sitä syö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 13:41

En ole ihan hirveän ihastunut rosolliin ja täytyy tunnustaa, että muutkin perinteiset "jouluherkut" jäävät minulta syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 09:32

En tee rosollia itse, meillä ei siitä kukaan oikein pidä. Keitetyt punajuuret ovat kyllä meillä suosiossa eli punajuurilohkot ruoan lisäkkeenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 12:45

Kyllä itse tehty rosolli kuuluu mummilan ruokapöytään.