Martat hoi! Miten teet lanttu ja porkkanalaatikot? Helppoja ohjeita otan vastaan.

Avainsanat: helpot jouluherkut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 19:15

Mulla on näitä vaikeita, kauan paistettavia omia pravuureita.
lanttulohkoja 1kgkeitän kaadan keitinveten pois.soseuta. 1l maitoo.100g voita.1tl suolaa.2munaa tummia vehnäjauhoja 1 3/4 dl niin kauan että ruskehtaa .150- 125 3h.Ohjeita on hellpoja ja nopeitakin.Tummia mannasuurimoitakin käyttänyt vehnäjauhojen asemasta 1dl.
sokeria 0.5 dl

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:20

Tämä martta onkin meeri joka ei tee laatikoita sen takia että niiden kulutus on minimaalista. Joskus ostan pienen porkkanalaatikon - joka sekin sitten kuitenkin jää kokonaan syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:06

Lanttulaatikkoa meillä ostetaan pieni laatikollinen. Mieluuimmin markkinoilta jonkun omatekoista, jos on saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 19:18

Tehtaan äidit tekee meille hyvät laatikkoruuat jouluksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:27

Ostan paistovalmiina,lisään vähän kermaa ja korppujauhoa ja paistan itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 21:47

Tytär lupasi valmistaa laatikot..minä muut ruuat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 10:41

Citymarketeissa on lanttu ja porkkana survosta myynnissä pötköissä ja siinä on aivan oiva ohje, tein siitä itse viimevuonna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 09:40

Meille laatikot eli lähinnä porkkanalaatikon, valmistaa Stockmann Meals. Pari kertaa on sitä jo tullut
ostettua ja hyvää on. Saarioisten tuotteita en osta, kun parempaakin on saatavana (sellaista jolla on lyhyt myyntiaika eli ei isossa määrin säilöntäaineita mukana.
Lanttulaatikkoa ei meillä syödä mutta lanttukuutioita teen kyllä jos joku toivoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2010 - 15:21

Minun tekemäni lanttu- ja porkkanalaatikko ovat maidottomia, munattomia ja sopivat keliaatikoille.

Näin teen: keitän porkkanat/lantut
soseutan sauvasekoittimella. Lisään sen verran keitin lientä, että sose löysähköä.
porkkanalaatikkoon keitettyä riisiä
siirappia, suolaa ja ehä muitakin mausteita kanelia, maustepippuria

paistan n. +120 C, kunnes pinta saanut väriä.

Halutessaan voi laatikoiden pinnalle ripotella korppujauhoja.