Oletteko tutustunut Kansalliskirjaston digitoituun aineistoon ? Lehtiä, karttoja ym ja on "jokaisen verkon käyttäjän ulottuvilla"

Kansalliskirjasto www.kansalliskirjasto.fi/index.html

Tietokannat www.kansalliskirjasto.fi/kok...annat.html

Kotimaiset aikakauslehdet www.kansalliskirjasto.fi/kok...ehdet.html

digi.lib.helsinki.fi/index.html
Julkisia Sanomia, maanantaina 19 p:nä marraskuuta 1860
"Lukkarin virka Kuortaneen emäkirkon seurakunnassa...
Palkka on 11 tynnyriä rukiita ja 12-15 hopia ruplaa."
(sivulla 4 keskipalstalla)
digi.kansalliskirjasto.fi/sa...currPage=1

10 käyttötapaa Enso-Gutzeitin mäntysuovalle, Enso 01.01.1939
digi.lib.helsinki.fi/pienpai...currPage=1

Ensimmäinen Suomessa painettu suomenkielinen painotuote 1643
"Ylimmäisen keisarin Jesuxen Christuxen mandati eli käsky Weisattawaxi tehty, sillä nuotilla: Autuas autta köyhä waiwaist etc. J.M.C."
www.doria.fi/handle/10024/33275
s1.doria.fi/helmi/bk/rv/fem2...es/s1.html

Karttoja s1.doria.fi/helmi/mp/fem9702...des/1.html
s1.doria.fi/helmi/mp/fem9701...des/1.html

Lisätty: 19.11.2010 - 15:37

Opas Kansalliskirjastoon www.kansalliskirjasto.fi/ext.../index.htm
Kansalliskirjaston Sivukartta www.kansalliskirjasto.fi/siv...artta.html

Avainsanat: digitoitu aineisto historia kansalliskirjasto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 14:04

En ole tutustunut.En ole noista tietoinenkaan . Hyviä linkkejä miten osaat etsiäkkin niitä .Täytyy kiinnostaa . Tulihan luettua mäntysuovasta kaikki mitä oli laitettu.Siis vieläkin hyvä tuote.

Kysyjän kommentti

Monipuolisia Mäntysuopaa ja Tolua todella kannattaa vieläkin mainostaa.
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&hs=tNd&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&q=m%C3%A4ntysuopa+&aq=f&aqi=g9&aql=&oq=&gs_rfai=

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 13:56

Enpä ole tarvinnut, mutta kiitokset vaan näistä linkeistä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 14:00

yhä kasvassa määrin olen oppinut noita käyttämään,
nykyään lienen jo sellainen keskiverto-netti-lukija, yhä laiskempi kirjoista vastauksia etsimään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 14:45

Olen käynyt katselemassa. Yli 80-vuotiaat teokset on digitoituna vapaasti luettavissa. Asiallinen paikka. Netin käyttöä parhaimmillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 16:44

Enpä ole osanut mennä katsomaan, jos nyt sitten joksus vilkaisin,kun on linkejä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 17:02

enpä ole , mutta pistän mieleen ja eikuin tutkimaan heti kun tulee tiedolle tarvista ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 18:11

Eipä ole tullut tutustuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:16

Kiitokset linkistä, täytyy käydä vilkaisemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 20:33

En ole vielä tutustunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 14:00

En ollut kuullutkaan. Kiitos linkeistä Putte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2010 - 13:09

Olen kyllä käynyt siellä ihan paikan päälläkin ... työni puolesta Kansalliskirjastossa tutustumassa.