-m-
Kysytty: 19.11.2010 - 11:59

Nyt kaikki tuoreet iskät ja äiskät huomio, mielipidekysymys.

Teknistä tietoa en tarvitse, sitä löytyy kyllä, mutta anna plussaa tai miinusta. Olen hankkimassa sisarusrattaita, eli kumpi parempi rinnakkain- vai peräkkäinistuttavat? Miksi näin (omakohtainen kokemus olisi tietysti paras).

Avainsanat: lastenrattaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 17:35

Suosin rinnakkainistuttavia, ja ovat minusta paljon käytännöllisemmät kuin peräkkäin istuttavat. Peräkkäin istuttavat ovat vaikea hallita ja ohjata, ovat liian pitkät käytössä. Hyvin rinnakkainistuttavilla liikkumaan pääsee, vaikka ovat hieman leveämmät. Kaupassa käynti on onnistunut moitteetta.

Kysyjän kommentti

Suosin aluksi peräkkäininstuttavia, mutta taidan kuitenkin päätyä rinnakkaismallisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2010 - 12:06

On kauppoja jonne ei mahdu rinnakkainistuttavilla rattailla, itse aikoinaan suosin peräkkäinistuttavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 12:24

Myös joihinkin vanhanmallisiin busseihin on mahdotonta päästä rinnakkainistuttavilla eli tuplaleveillä. Tosin ei se ylipitkien kampeaminenkaan bussin rappuja ylös mitään mannaa ole, mutta onnistuu sentään. Näin ainakin meillä Oulussa, eli jos liikut bussilla paljon niin kannattaa katsella onikoita sillä silmällä.

Myös kauppojen ovista on monesti vaikea / mahdoton päästä tuplaleveillä. Lisäksi ainakin Lidlissä on vain yksi kassa, josta mahtuu tuplaleveillä läpi.

Peräkkäinistuttavista ainut miinuspuoli mikä tulee mieleen, on se että jos /kun lapset ovat tappeluiässä, voi tulla riitaa siitä kuka pääsee eteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 14:00

Minä taas tyytyisin normaalirattaisiin jossa sisaristuin on päällä.
On helpompaa kulkea.
Mutta jos välttämättä tarvitset suosittelen kyllä rinnakkain istuttavaa, nykyajan linja autot ovat jo suunniteltu niin ainakin kaupungissa jossa itse asun että mahtuu kyllä ovesta leveämpikin malli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 15:37

Rinnakkainistuttava on hyvä ja jos lapset eri ikäisiä, olisi hyvä että erilliset selkänojat jolloin isompi voi olla istuma-asennossa vauvan nukkuessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 16:54

Jos itse valitsisin, ottaisin sellaiset joiisa toinen istui on korkeammalla nehän ovat sitten kapeammatkin.
kuin kahden rinnaisistuttavat.

Lähteet:
makunsa ja käytännöllisyys kullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 22:02

Kyllä minä suosittelen peräkkäin istumista..on kapeammat liikutella ahtaissa paikoissa..
Veljelläni on 3:moset..silloin oli rattaat missä kaikki oli peräkkäin..
Vaunuaika olikin paljon hankalampaa,kun piti olla kaksosten vaunut ja yhden lapsen vaunut..aina piti olla 2:si kun lähti liikeelle vaunujen kanssa..