Mitä kaikkea voi turvallisesti pestä tiskikoneessa astioiden lisäksi?

Lisätty: 18.11.2010 - 18:59

ei kai sentään kalaa? vai onko kokemuksia?

Avainsanat: astiapesukoneen hyötykäyttö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2010 - 09:36

sellaisia esineitä jotka kestävät konepesun.

mutta mm. kaksplussan palstoilla voit lukea mitä kaikkea ihmiset keksii pestä:
kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ukoneessa/

Martoillakin neuvoja:
www.martat.fi/neuvot_arkeen/...npesukone/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2010 - 09:35

Minä joskus laitan keittiöliinani ja tiskiharjan pesuun astianpesukoneeseen, se keittiöliina on mikrokuituinen ja hyvälaatuinen, vanhetessaan käytän vessojeni siivoukseen sitä liinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 09:44

Minä olen pessyt kynttilän jalkoja lasisia. Yleensä kaikki mitkä kestävä konetiskiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 10:12

Liesituulettimen aktiivihiilisuodatin tulee hyvin puhtaaksi. Uudelleenaktivointi tapahtuu uunissa (100 astetta muistaakseni) miedossa lämmössä. Kymmenisen minuuttia. Kannattaa tarkistaa suodattimen mukana tulleesta käyttöohjeesta.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 10:26

Mie en pese astianpesukoneessa muutakun konepesun kestäviä astioita,esim kristallilasit pesen käsin samoin paistinpannuja en pese koneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 10:30

Liesituulettimen osat ja astianpesuharjan pesen astianpesukoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 11:31

Minullakin on tyhjän panttina astianpesukone, sillä kun olen yksin niin tiskaan omalla käsikoneella.
tokko osaisin äkkipäätä tuota käyttääkkään. tytär neuvoi viime joulunaikaan, mutta eihän hanhen selässä vesi pysy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 11:38

Liesituulettimesta suodatin silloin tällöin .Pappa sitä jo mainitsikin. Se jos mikä, muuten hankala muualla putsata rasvasta.Muuten kannattaa ohjekirjaista lukea siellä on maininta näistä mitä voi mitä ei.Koneita monen moisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 13:20

Astiaharja, uunipellit, jääkaapin lasihyllyt, liesituulettimen suodatin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 17:12

ilmanputsarin suodattimet tulee puhtaiksi näppärästi..kaffepannun kaikki irrotettavat muoviosat ja tietty sen pannun myös ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:22

Kyllähän sinne kaikkea saa pestyä.
Mutta oletkos valmistanut kalaruokaa kun peset samalla ohjeella astiasi...
Kala folioon ja umpinaiseen muovipussiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 19:29

En omista tiskikonetta..kun on 2:den hengen huusholli..
Kyllä varmaan olisi ihan hyvä näihin...uunipeltiin,liesituulettimen suodattimeenja jääkaapin lasihyllyihin..kun näiden kaikkien pesemistä inhoan...muuten tykkään tiskaamisesta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 14:55

Olipa hyvä vinkki tuo liesituulettimen suodattimen pesu. Sitä pitääkin kokeilla.
Lisäksi olen pessyt lasten lecoja ja leluja. Ne tosin olen vielä liottanut sen jälkeen kuumassa vedessä ettei vaan jää mihinkään kulmaan pesuvettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 18:31

Minä laitan sinne kaiken mahdollisen, jääkaapin ja pakastimen lokeroista lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2010 - 15:28

tiskiharjan joskus törkkään pesuun jos jotain taikinamöhnää jääny eikä jaksa putsailla - ei sinne kuule paljoa muuta kande laittaa ku pesunkestäviä astioita. eikä herranen aika ainakaan astiapesuaineen kanssa !!