Onko pyykikoneeseen lipsahtannu...väärän väristä mistä lähtenyt värit pesussa muihin vaateisiin??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2010 - 11:41

On joskus sattunut,että valkoisista lakanoista on tullut hennon vaaleanpunaisia,kun koneeseen oli jäänyt yhdet punaiset vappuhousut.Olin silloin nuori ja kaikenlaisia vahinkoja sattui.

Kysyjän kommentti

Samoin käynyt minullekin...Kiitos kissaäiti..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2010 - 07:21

Kyllä minä olen joskus värjännyt valkoiset pyykit sinertäväksi, ja harmitus oli kova, sain opetuksen olla tarkempi lajittelussa pyykkieni kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 07:57

joidenkin vaatteiden pesuohjeessa on maininta , pestävä erikseen, sekä siihen materiaaliin tarkoitetulla pesuaineella.
esim. monet t-paidat saattavat päästää väriä, vaikka olisivat kuinkakin hyvää materiaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 08:15

Aikoinaan opiskelijaasuntolan isossa koneessa pesin kunnon satsin vaaleaa pyykkiä. Joku oli edellisellä pesukerralla unohtanut sinisen t-paitansa koneeseen ja arvata sopii, oliko minulla sen jälkeen vaaleansinisiä vaatteita riittämiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 08:24

Ei ole. Jos joku vaate on riski eli päästää väriä, pesen sen käsinpesuna. Perussääntö on ettei valkoista ja värillistä samaan koneeseen, sen olen tiennyt aina. Nykyään vaatteissa on merkintä, siis niissä pahvilappusissa, jos väri ensimmäisissä pesuissa irtoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 08:24

Minulla on kaksi perälläistä pyykkiä ollut, joka oli lakanapyykkiä. Sen enempää ajattelematta laitoin siihen
pesupulveria, jossa oli valkaisuaine mukana. Onneksi ne olivat vain lakanapyykkiä, joihin valkaisuaine teki
omat kukkasensa. Lakanat olivat värilliset. Joten ei suurta vahinkoa tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 09:15

Meidän huushollissa oli viisi miespuolista ja yksi nainen. Ja arvatkaapa minkä väristä pyykki oli yhden viininpunaisen puseron eksyttyä pyykkikoneeseen. Pojat saivat käytettäväkseen vaaleanpunaisia tennissukkia. Nykyään käytänkin koneessa melko useasti sellaista värinsieppaajaa kun pesen esim valkoisen kauluksen omaavia värillisiä paitoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 09:38

Hyvin värjättyä pyykkiä ilmestyy toisinaan ja ihan yllätyksenä. Värjätty pyykki on uusiutuva luonnonvara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 09:50

Kyllä minulle on myös näin joskus välillä sattunut käymään.Aika yllätys kun pyykkiä koneesta ottaa että mikä on väri vaatteissa.Vävyni sanoi minulle kun oli jättänyt alushousunsa tänne pesuun että,anoppi vaihtaa alushousujen väriä kun pesee pyykkiä HA HA HAA. Et näin sattuu joskus käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 10:54

Ei onneksi ole sattunut. Äidilleni sen sijaan muutaman kerran. Silloin kun asuin vielä lapsuuden kodissani pesin itse pyykkini tästä syystä. Miehenikään ei "uskalla" pestä vaatteitani, sillä olen tarkka vaatteiden käsittelystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:22

Olen aika tarkka pyykistäni, mutta kyllä vahinkoja sattuu aina silloin tällöin. Joskus kun tumma vaate jää vaaleitten sekaan tulee hienoa sekotusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 18:41

On tullut joskus vahinko että joku sukka eksynyt joukkoon.
Mutta kaupasta löytyy värjäytyneiden pyykkien poisto aine, menee yhdellä liotuksella ja uudella pesulla, ei siis haittaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2010 - 00:05

Kerran on valkoiset alusvaatteet olleet possunpunaisia ohjelman lopetettuuna työnsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 11:38

Kerran on valkoisten pyykkien sekaan joutunut väriä päästävä punainen T-paita. Sen jälkeen olivat valkoiset pyykit mukavasti vaaleanpunaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 18:41

Kyllä on lipsahtanut, ja useastikin. Menee välillä värit sekaisin.