-m-
Kysytty: 17.11.2010 - 09:59

Joko olet ripustanut jouluvalot ulos. Millon ajattelit ottaa ne pois?

Avainsanat: jouluvalot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2010 - 15:40

Joitakin tunnelmavaloja olen jo laittanut. Itsenäisyyspäivän aikaan on ollut tapana laittaa loput. Pois otan osan tammikuun alkupuolella ja ne tunnelmavalot sitten myöhemmin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2010 - 10:07

En ripustele jouluvaloja,kun vasta jouluksi,en tee joulua liian aikaisin.Nuutinpäivän jälkeen riisutaan koti joulutavaroista paljaaksi ja odotellaan pääsiäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 10:14

Kyllä nyt on käynyt mielessä että terassin timanttituijaan pitäisi laittaa. Viimevuonna siinä oli sähkönsiniset kynnttilät. Nyt löysin kaupasta sellaiset aika kivat sateenkaarenväreissä neon valot.Välillä on vähän hiljaisemmin ,yht äkkiä antaa hälytyyksen .Kaikki mahdolliset joulun värit ,oli erikoiset kynttilät 100kpl.tta.Vaihdan paikkaa ,laitan nämä vaihteeksi tuijaan ja vanhemmat Saunan ikkunan alle .Sitten tuikkuja lyhtyihin.

Lisätty: 17.11.2010 - 10:16

Pois otan sitten kun alkaa valoa olla paljon. Tuonne maaliskuulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 10:58

laitan vasta parinviikon päästä pois otan nuutina yleensä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 11:12

Marras-joulukuun vaihteessa laitetaan valoja se mitä laitetaan. Tammikuussa eli Nuutinpäivän jälkeen otetaan pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 16:02

En ole vielä laittanut jouluvaloja, menen laittamaan het kun jaksan. Tai sitten jää vielä myöhemmäksi, tuppaa miulla unohtua sinne lähemmäksi joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 17:09

Tämän kuun lopulla pikkujouluna jouluvalot laitan parvaekkeen kaiteelle en enempää valoja silloin...
pikkuhiljaa hyvää tulee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 17:20

En ole ripustanut jouluvaloja vielä minnekkään, huomasin juuri että muuton lomassa on hukkunut joulukoristeeni. :(

Yleensä tammikuussa otan jossain välissä jouluvalot pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 17:52

Parvekkeelle tulee valaistu havupallo, kunhan keretään laittamaan. Ikkunoille sähköiset kyntteliköt. Siinä kaikki. Kuusesta ei liene tietoakaan, tuskin laitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 18:23

Minulla on lasiparvekkella sähkölyhtykynttilät nyt jo iltaisin yhdessä nurkassa.
Enään en elävää kynttilää viitsi joka ilta rahdata sinne . Laiskuus on tässäkin hyvä homma.

Lisätty: 17.11.2010 - 18:24

Jaa ne pitäisi poiskin ottaa, katsotaan nyt kun tammikuu tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 18:35

Etuovelle olen ripustanut jouluvalot, joissa on kymmenen pienen öljylampun näköistälamppua. Parvekkeelle laitellaan ensi viikonloppuna ns. räystäsvalot ja alakerran terassille pajusta tehty korkea kartio, jossa lamput. Tammikuun loppupuolella ne otetaan yleensä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 19:16

Pikkujouluksi meinaan laittaa pihalle ulkovaloja(jouluvaloja) ja nuutin jälkeen otan ne pois...Laitan ajastuksen niihin..että ei turhaan yöllä pala..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 19:20

Parissa pensaassa on talvivalot.Antavat valoa pimeään aikaan.Eivät siis ole pelkästään jouluvalot.
Pois sitten kun valo voittaa pimeyden.
Kyntteliköt laitan lähempänä joulua.Pois tammikuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.11.2010 - 23:21

Kuusi on valaistu. Sitten sammutan kun yö on huomattavasti lyhyempi kuin nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 11:28

Viime vuonna vielä ripustin, mutta nyt jätän kyllä väliin. Naapurit ovat sen jo hoitaneet puolestani, monella parvekkeella on jo kuukauden päivät palaneet ärsyttävän värisiä lamppuja ja palavat pitkälle kevääseen asti.