Tunnistatko eläimen?

Asuuko tässä linnussa tukkijätkän sielu?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...Saariselkä

Avainsanat: lapin linnut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2010 - 17:48

Lemmenjoen Ahkun Tuvan nurkalla viime syksynä, näin elämäni ensimmäisen Kuukkelin ihan läheltä ja onnistuin videoimaan pienen hetken, mutta en saanut siitä valokuvaa.
Talitiaisen rohkeus ja uteliaisuus muistuttaa hiukan Kuukkelia, on se niin verraton lintu.

Kysyjän kommentti

Vekkuli kaveri tämä kuukkeli. Uskoisin sillä olleen Vikke Nilon sielu, kuten Päätalo tukkijätkistä kirjoitti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2010 - 14:47

Kuukkeli . Oma arvaus ihan lonkalta. Saattaavat olla kovinkin kesyjä tuolla lapissa päin . Niitä on myös Imatrallapäin.

Lisätty: 16.11.2010 - 17:06

Eväsrepun läväset auki, kannon nokassa istuen.Eikös kuukkeli huomaa ja ilmestyy kaveeraamaan,mitäs tänään napsuteltaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 15:44

Kuukkelithan ne siinä kuvassasi ovat. Mielenkiintoisia lintuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 15:56

Jospa ne ovat kuu-ukkeleita?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 16:45

kuukkeliltahan tuo näytti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 16:58

No en tunne kuin variksen ja harakan, pääskysen ja joutsenen. Ei ole tullut lintubongaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 19:31

Kuukkelihan tuo jo luki kuvassakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 19:46

Kuu-ukkeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 20:55

Kuukkelia en ole nähnyt luonnossa koskaan vaikka paljon luonnossa liikunkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2010 - 21:28

Kyllä tunnistin,että ovat kuukeleita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:59

Ainakin niiden sielu asuu siellä Lintu-Antin pihapiirissä, siellä Kuukkelilammen rannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2010 - 09:45

Kuukeleitahan nuo ovat niinkuin lähettämäsi kuvalinkin alla tosiaankin luki. Niitä tulee jokavuotisilla lapinreissuilla seurailtua monet monet tovit sillä niillä seuduilla jossa enimmäkseen lomailemme kuukkeleita näkyy ja kuuluu yllin kyllin.Kuviakin kyseisistä linnuista on tullut otettua senverran usein, että saisimme nistä aikaiseksi monen kelvollisen kuvan sarjan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2010 - 08:38

Kyllähän se Kuukkeli on. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2010 - 23:04

On tuttua näköä, Perisoreus infaustus, veikkaan.
Mutta kuvan yläreunassa oleva valotolppa on mielestäni Talvivaarasta ja silloin tässä on Lehtomäki ja pyrstö päin.. ehkä Kiviniemi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 12:43

Kuukkelithan ne siinä. Ovat muuten vähentyneet ja muistaakseni Metsästäjälehdessä oli kysely, jossa pyydettiin ilmoittamaan kuukkelihavainnoista.