Ihanaa maanantai-aamua kaikille. Mikäs on sää- ja lumitilanne?

Lunta on vähän Pohjois-Savossa, leuto sää, vapaapäivä ja nyt alan laittamaan linnuille ruokintapaikkaa. Huomasimme, että meillähän ei ole Vilmaa joten voimme aloittaa lintujen evästyksen....ei oo pappa4 kertonu löysikö paksun petäjävanhuksen Saariselältä???

Lisätty: 16.11.2010 - 15:50

No, kevättä kohti olemme menossa koskapa cibykin jo sitä vartoo hevosenkakkojen kanssa...hih.

Avainsanat: alku viikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2010 - 23:11

ihan kaamee musta päivä ollut tänään ja vettä satanut , kyllä taas pistää niin oottaman kevättä ja aurinkoisii kevät ilmoja .... sain tuossa muutama viikko sitten hevoisen kultaa ihan sitä itseään traktorilavallisen ... nyt ei malta ootella , kuin kevättä , et pääsen sen kimppuun ... ja ruusut kiittää ... sitä täs pimiäs maraskuises maanantai päiväs oon aatellu ja haikailut .. :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2010 - 08:50

Nollakeli, mutta maa on edelleen valkoinen keski-Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 09:06

Meillä oli aamulla varhain lämpömittarissa +6 astetta. Mitä lunta.... ei täällä toki mitään lunta ole eikä kaivata. Pilvistä on mutta ei synkkää, tällaistahan marraskuu on yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 09:49

Kyllä täällä jämsänkoskella vielä on lunta maassa suoja sää usvaa ilmassa.Luulen että muuttuu räntäsateeksi siltä vaikuttaa kun ulos katsoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 09:51

Lappeenrannassa on kosteaa ja lämmintä on + 5C ei yhtään tuule ja kovin on harmaata.Kiva,että ruokitte lintuja,meiltä se on kielletty,kun asumme kerrostalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 10:22

Täälläkin on 5 astetta lämmintä ja taivas harmaa, ei tuule yhtään, mukava ilma on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 10:45

Tuossahan sitä näkyy; alk.tiehallinto.fi/alk/kelik...50501.html tosin vaihtuu kuva n. 15 min väkein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 11:19

Kosteaa vaikkei nyt ihan vettä sadakaan...
Ja sää kuulemma tällaisena jatkuukin...etelässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 12:06

www.youtube.com/watch?v=VDUy5R9LunE
Joo aloitetaampas musiikilla. Vaikka nyt kun olen tässä on keskipäivä ja syöty päivä ruoka.
Ilma on kosteaa ja lämmön puolella 5+.Lunta ei mailla ei halmeilla.
Äsken hätyytelin pystykorvaa joka tuli uteliiana sankasta metsästä yksinään irti. Kissat oli varuillaan jotain hajuja etsi.
Linnut on syöneet tosi ahkeraan siemeniä ja rasvaa. Niitä päivittäin paljon.On mulla kaura paikkojakin .Kyllä ne on laulaneetkin koivujen latvoissa helkkyen.Terveisiä vaan sinne Savon maalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 12:24

Täällä Turussa muutama pieni ja märkä kasauma muistuttaa lunta olleen viimeviikolla. Lämmintä 5,3 astetta ja vettä tiputtelee kohtalaisesti. Ankean ja ahdistavan ilmanalan kohtasi lapinmatkaaja saapuessaan lounais-suomeen.
Seuraava matka on jo suunnitteilla Teneriffalle. Tuo pitää mielen virkeänä ja jaksaa odottaa uutta valoisaa, sekä lämmintä vuodenaikaa. Kevättä ja kesää.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 16:25

Kotkassa aamu oli sumuinen ..ja iltapäivän satanut vettä ihan kunnolla..asteita+6...että ihan syksyinen ilma..
Kynttilöitä laiton sisälle palamaan....ulkona ei pala....kun tuulee ja sataa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 17:02

Lunta on jo yli puolen metrin ja pakkasta parhaimmillaan -20 astetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 18:34

siellä täällä lumijätöksiä kuin lehmihaassa. Ilma on kosteaa, mutta lämmintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:36

Sunnuntai-iltaisen kauniin kuuran ja valkoisten puiden oksien jälkeen oli surullista katsella vettä tippuvia koivunoksia.