Mitä ajatuksia sinussa herättää järjestely, että eroperheen lapset asuvat vuoroviikoin äidin ja isän luona?

Minusta tuollainen järjestely kuulostaa aika raskaalta lasten kannalta, mutta ilmeisesti on monessa perheessä kuitenkin ihan toimiva juttu.

Avainsanat: eroperheen lasten asuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:26

Lapset tottuvat pian ja lapsella on oikeus molempiin vanhempiin - erossakin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2010 - 19:06

Minä luulen että se on lapselle raskasta, mutta vanhemmat kyllä jaksavat lapsen kanssa enemmän olla kun on sitä omaa aikaa enemmän eli se toinen viikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 19:07

Sekavia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 19:26

aika levoton lapsuus, arvelisin

eipä ole onneksi kokemuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 20:37

Nykyään on niin paljon uusperheitä, mekin olemme uusperhe.Meidän lapsista yksi on ainoastaan ydinperheen perustaja.
Meidän perheissä on mennyt kaikki putkeen, jopa nämä lapset jotka eivät ole meidän lastenlapsia hekin käyvät meillä ja olen ottanut pari niistä ihan omiksikin muutama on jo niin vanhoja ovat jo teini iässä ja asuvat kauempana joten heidän kanssaan en ole oikein tutuksi päässyt.
Asenne ratkaisee miten toimitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 20:48

Minä ainakin saanut ihan hyvän käsityksen asiasta..ei tarvitse kummankaan maksaa elatusmaksuja..
Tyttäreni perusti vasta kesällä uusioperheen..Omat lapset jo aikuisia,mutta miehellä 3 lasta..ja ovat vuoroin isän ja äidin luona...tyttäreni ainakin tulee lasten kanssa hyvin toimeen..ja rakastaa heitä..ja lapset tyärtäni..

Lisätty: 15.11.2010 - 21:27

-m- kertoi todella asiallisesti,ja kivasti vastauksen....itsekin kun olen seurannut nyt tällaista elämää tyttäreni kohdalla...Lapset ovat todella iloisia,kun on 2 asuinpaikkaa...kilometrin säteellä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 21:11

Olen nähnyt hyvin toimivia perheitä, joissa on tälläinen järjestely. Sopii mielestäni hyvin kuvioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 21:31

Ei hyvä, mutta joskus lienee ainoa toimiva ratkaisu.
Lapset viattomina siitä kärsivät eniten. Ei voi olla jättämättä jälkeä mielialaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 08:33

Eihän se ihanne ole, mutta kun eroja tulee, tuo on hyvä tapa pitää lapset myös isänsä lähellä. Lapselle täytyy selittää jotain siitä mikä eroon johtaa jottei lapsi syyllistä itseään, se on nimittäin erittäin yleistä. Ikätason mukainen selitys on ehdoton, Ei riitaisa, toisistaan välittämätön perhe myöskään ole hyvä asia, lapsi vaistoaa paljon. Avioitumista ja lasten hankintaa olisi syytä harkita huomattavasti tarkemmin mitä nykyään tehdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 09:58

Tosi sekavalta tuntuu.Mutta kyllä lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin.Mutta joku järjestys pitää olla tapamisten kannalta. Minun siskollani on varmaan kokemusta tässä asiassa jos jollakin muulakin ihmisillä.Ei kuitenkaan aina helppoa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 10:07

Ystävättäreni tytär on eronnut miehestään ja heillä on yksi poika joka asuu vuoroviikoin äidillä ja isällä,lapsi on tyytyväinen tähän jäjestelyyn,mutta lapsen äiti kärsii ja kaipaa lastataan kovasti pojan isäviikolla.Onneksi lapset ovat hyvinkin sopeutuvaisia ja onhan kysymyksessä ikiomat vanhemmat eikä mikään vierasmies tai nainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 12:18

Eihän siinä muukaan auta. En toivo kenellekkään erosta tulevia huolia, jotka heijastuu lapsiin. Luulisi siinä olevan aika irrallinen olotila.Tyhjä olo.Miten se sitten aikuisena heijastuu. Sen tietää sitten vasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 15.11.2010 - 12:39

Lapset kärsivät aina erossa eniten. Pahantuuliset vanhemmat ovat kauheinta mitä voi olla ja usein riitelevät vanhemmat sortuvat käyttämään lapsia pelinappuloina joka entuudestaan lisää lapsen ahdistusta ja huonoa itsetuntoa. Lapsi luulee että riidat ovat hänen vikana ja siksi he sulkeutuvat kuoreensa ja kasvavat pelossa ja ahdistuksessa.

Kun vanhemmat muuttavat erilleen tulee usein tyhjä olo. Lapset ovat kuitenkin olleet suhteessa henkireikä joka on jaksanut tuoda valoa muuten niin pimeään arkeen. Eron jälkeen riidat hiljalleen laantuvat ja elämä saa uudet mittasuhteet. Lapset haluavat rakkautta ja rakastavan perheen. Kahdessa osoitteessa asuessaan saavat he huomiota kaksin verroin. Lapset toipuvat kuitenkin erosta ja he myös huomaavat että vanhemmat rakastavat heitä kirkkain silmin.

Vaihtopäivän koittaessa ei asiasta saa tehdä liian suurta numeroa. Iloinen kädenheilautus, halaus, ystävällinen sana... Ihan sama, lapsi lähtee toiseen kotiin iloisena ja taas viikon kuluttua saapuu sädehtivänä takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 11:11

Meillä toimii siten, että lapset ovat viikot mun kanssa ja viikonloppuisin isällään ja tämä on sujunut hyvin. Onneksi asumme aika lähekkäin, niin kuljetus sujuu.