Mitä henkistä pääomaa olet saanut omalta isältäsi , tai jos et häntä muista minkälaisen kuvan olet luonut hänestä?

Hyvä isä on tehty lempeästä mielestä, kannustavasta kielestä, suuresta sylistä.
Ripaus hyväntahtoisesta veijarista.. Eikä se rakkaus emoonkaan huonoa tee.

(Tämä lisälause on otettu positiivareista.)

Avainsanat: isänpäivän iltana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2010 - 21:21

Nuori olin kun isän sairauden jälkeen maailma romahti. Paljoa en muista.
Muistikuvissani on yhteiset retket Turun saaristossa luonnon helmassa kalastellen ja retkeillen. Muutamia muitakin pienempiä asioita muistilokeroista joskus pulpahtaa.
Ovat jääneet itsellekin nuo samat harrastukset ja oleskelu mökkimaisemissa.

Kysyjän kommentti

Vastauksesi on paras kiitos siitä. Onnittelut toisenkin asian johdosta, mutta välillä katson
kultaa ja kimalletta.Olen sen sortin hullu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2010 - 16:38

Oma isäni oli mahdottoman ahkera tekemään työtä. Omalla esimerkillään hän osoitti, että vaikka lähtökohdat eivät olisikaan parhaat mahdolliset, niin kovalla työllä ja yrittämisellä on mahdollista toteuttaa vaikka mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 17:04

Isäni oli sanojensa takana seisova mies ja perheestään huolen ja vastuun kantava,paras isä meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 17:07

Minä tunsin oman isäni vain muutamien vuosien ajan, mutta se riitti luomaan rakkauden luontoon ja lähinnä Lappiin. Isäni eli ja kuoli Rovaniemellä. Hän oli eränkävijä ja kalastaja henkeen ja vereen. Omisti pienen mökin Nellimissä ja kalasteli siellä sekä Tenolla ja muilla pohjoisen joilla. En tuntenut häntä hyvin, mutta ehkä se olikin tarkoitettu niin. Hän oli kuitenkin isäni ja häneltä sain verenperintönä halun nähdä ja kokea, kulkea maailmalla ja rakastaa pohjoisen luontoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 17:20

Minun isälläni ei olisi lapsia ja vaimoa tarvinnut olla, ei ollut hyvä mies äidilleni eikä hyvä isä meille 3 lapselleen, me emme kylläkään saaneet isäämme valita, hän kuoli 6 vuotta aikaa, ja en kyyneltäkään hänen vuokseen vuodattanut, helpotuksen vaan kaikki saimme. Rumasti ajateltu ja sanottu mutta hän oli niin kauhea ihminen etten muuta voi sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 19:16

Minulla on hyvät ajatukset isästäni. Oli sodassa ollut ja sieltä tultuaan ei voinut oikein hyvin.Oli oman itsensä kanssa vaikeuksia . MIksipä ei. Ymmärrän nyt ,kun ikää tuee joka päivä itsellenikin enemmän.
Käsittelen asiaa välillä itsekseni ja saan vastauksia.
Oli viinaan menevä .En kanna kaunaa isälleni.Kuolinvuoteellaan kerkisi asiaa itsekkin selventämään ,ja anteeksi pyysi .Tuli silloin tunne ,miksi ei aikaisemmin tämä voinut tapahtua ja ymmärrys tulla isälleni.Kait se oli se viimeinen mahdollisuus nöyrtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 20:33

Isäni opetti monia asioita esim rehellisyys, auttavaisuus ja että osaan ottaa maalaisjärjen käyttöön...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 20:56

Isä oli todella ahkera. Töiden lomassa rakensi tämän talon missä nyt asun..Isä ei koskaan suuttunut vaikka meitä oli 5 lasta..oli todella rauhallinen luonne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 21:05

Tuon saman positiivareista otetun lauseen laitoin isänpäiväkorttiin isälleni. En osaa isääni tarpeeksi kehua, mutta kannustanut hän on meitä kaikkia lapsiaan elämässä eteenpäin, rehellisyydessä ja oppimisessa ja itse tekemisessä. Ja aina on apua tarjoamassa vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 08:35

Isäni oli erittäin inhimillinen ja toisista välittävä henkilö. Niin oli myös äitini ja hänen sukunsa. Näistä asioista olen erittäin onnellinen, sain hyvän mallin elämästä.
Ahkeria oltiin kaikki silloin kun olin lapsi ja vanhemmat työikäisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:21

Vain sen että hän piti tekotavasta.