Mitä hyvää ruokaa tarjoat isänpäivänä???

Avainsanat: isänpäivä ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2010 - 09:34

Ostin eilen porsaanpaistin ,paistan sen pussissa ja liemestä teen kastikkeen,kattilassa teen lanttukuutioita ja tietysti keitän hyviä perunoita,jälkiruokana kakkua ja kahvia.

Kysyjän kommentti

Minunkin herkkuruokaa valmistit..varmaan maistui hyvälle..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2010 - 18:09

Savulohikeittoa dillillä.Hyvää hapanleipää .Pappilan hätävara kiisseliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 18:39

Meidän huushollissa ei ole yhtään isää. Oma isäni ja myös elämäntoverin isä ovat kuolleet. Syötävä kuitenkin on ja sunnuntaina tarjoan thai-ruokaa. Huomenna syömme ulkona, naapuripitäjässä viissiin...sisällä kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 19:09

Meillä kun on nuo pikkuihmiset hoidossa silloin niin ei kovin hienoa voi tehdä, pakasteesta sulatan prinsessa pihviä ( Lindströmin pihvi ) ja teen perunamuusia, ja jotain salaattia, jälkkäriksi sitä kakkua tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 19:32

tässä just mieheltäin kyselin, jot mitähän tekisin, ja sitten molemmat omalla tahollamme olimme päätyneet (yllättäen) samaan tulokseen, eli riistakäristystä, perunamuussii ja puolukkahilloo:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 19:56

oma isä ja mihenkin ovat jo autuaimmilla mailla ....mutta teen kuitenkin lihapullia ja muusia mieheni herkkuruokaa , jotta niitä hän saa säänöllisin väliajoin ... nyt on taas niiden aika ... jos häneltä kysyy .. niin lihapullia saa olla joka päivä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 20:14

Jos hyvin käy saan kattaa kaksi lautasta ja aterimet ja tarjota vieraalleni hirvenlihapihvejä, paljon haudutettua sipulia, mummon muusia, sekä hänen himoitsemaansa sekahedelmäkeitttoa kermavaah-
dolla. Näin on Sirkka suunnitellut, toteutunut ei ole vielä mikään, mutta toivossa eletään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 01:55

Lihapaistia ja lohkoperunoita, ja täytekakkua jälkkäriksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 11:20

Mieheni herkkua: uunimakkaraa ja perunamuusia. Tietty tuoresalaatti ja ehkä köyhiäritareita pursotettavan kemavaahdon kera. Vielä ei ole tietoa onko syömässä kaksi vai 10 henkeä vai jotain siltä väliltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 16:26

Sisäfileestä pataruokaa, jossa luumuja ja herkkusieniä mausteena...

Jälkkäriä ei tehdä koska kaffeella komea kermakakku...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:14

Aterian aloittaa lämmin alkumalja eli mustaherukkaglögi. Alkuruoaksi tarjotaan jalallisiin laseihin kootut graavikalamaljat, jotka viimeistellään muikunmätikastikkeella. Pääruoaksi tarjotaan vahvan makuista poronpaistia kirpeän karpalohillon, suppilovahvero-sienikastikkeen ja makeahkon peruna-bataattivuoan kanssa.

Jälkiruoaksi valmistetaan portviinissä haudutetut ja marinoidut viikunat. Varsinaisen jälkiruoan lisäksi aterian kruunaa vielä täyteläinen suklaamoussekakku ja sitruuna princessjäätelökakkua kahvin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:25

Lampaan filettä, valkosipuliperunoita, tomaattisipulisalaattia ja mansikkarahkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 23:51

En minä vaan tiedä mitä ovat keksineet, enkä arvaa kyselläkkään. Toivottavasti kuitenkin jotain kotona valmistettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.11.2010 - 14:21

Lähdemme mummolaan isänpäivän viettoon kunhan lapset heräävät päiväunilta. Mitä siellä tarjotaan, sitä en tiedä. Sen kuitenkin tiedän että hyvää se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 16:34

Karjalanpaistia, perunamuussia, puolukkahilloa,salaattia. Jälkkäriksi täytekakkukahvit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 09:16

Mieheni ei ole isäni joten meillä ei vietetä isänpäivää (lapsi on aikuinen ja asuu toisessa maassa).Mieheni oli oman isänsä luona käymässä ja olin viikonlopun yksin eli omissa oloissani. Muistin kyllä omaa edesmennyttä isääni sytyttämällä valkoisen kynttilän.
Ruokaa tuli kyllä laitettua ja naapurit olivat aterialla launatai-iltana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 22:56

Veljensä taloudenhoitaja tarjosi edellispäivän maksapihvejä mikrossa lämmitettynä.