saako veren näkeminen ' pökräämään' sinut?

kun olet vaikka veitsellä tehnyt vahingossa haavan josta tulee verta, niin rupeaako (huippaamaan) huimaamaan?

Avainsanat: haava veri huimaaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2008 - 17:55

Verikoe on minulle aina tuskan paikka, kun suoneni pakenevat niin vauhdilla kun näenkin neulan, että niitä jahdatessa joskus toivoisi sitä verta näkevänsä niin pääsisivät hoitajatkin helpommalla. Lopulta saan verta annettua kämmenen päältä sen verran kuin tarvitaan. Verenluovuttajaksi minusta ei siis ole. Muuten veren näkeminen ei pahemmin vaikuta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2008 - 19:24

No eipä rupee/ala (höh taas mä), jos ei ihan 'litratolkul' tuu verta, jollon se johtuu jo verenhukast (ei suest), samoin jos näkee muil verenvuotoi, nii ei siin mitää, ku lähetään vaa tyrehdyttää, jos kädes ko. verenvuoto, niin kättä pitää pitää kohoasennossa, siis ylempänä kuin sydän, jne..., mut muuten kipiää voi tehä tää haava just sil hetkel....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2008 - 19:48

No ei sen kummemmin, olen katellut omaani ja vähän muittenkin, eikä siinä sen kummempaa. Vähän toinen juttu sitten ovat isot avohaavat, näkyviin tulleet , katkenneet luut ja vastaavanlaiset vammat. Ei nekään pistä pökräämään, mutta aiheuttaa kyllä pahoinvointia.

No kokemuksia kuitenkin on melko vähän, ettei passaa niin kovasti rehvastella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2008 - 04:54

Ei oma eikä muiden. Vähän vaikeeta vois olla toi verenluovuttaminen jos huippais.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2008 - 17:29

Ei nyt niin hirveästi ole verta tullut nähtyä, sellaisia isompia vuotoja lähinnä vain televisiossa. Pahoinvointia kyllä aiheutuu pienestäkin verimäärästä ja jos verikokeessa tuijottaa koko ajan sitä piikkiä niin alkaa yleensä pyörryttää.. mistä lie johtuu :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2008 - 00:26

en oo tähän ikään vielä pökrännyt vaikka kaikennäköistä on tullut nähtyä, vertakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2008 - 08:21

Ei saa, joudun katselemaan muidenkin kuin joskus omaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2008 - 22:34

No ei todellakaan...