mihin aineen fysikaaliseen ominaisuuteen tislausilmiö perustuu

kemian tehtävääni joka pitää tehdä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2010 - 15:26

"Tislaus on toisiinsa liuenneiden aineiden erottamiseksi käytetty menetelmä, joka perustuu seoksessa olevien aineiden eri haihtuvuuksiin. Tislaus on kemiantekniikassa yksikköoperaatio eli siinä ei tapahdu kemiallista reaktiota."

tällaisiin perusjuttuihin löytyy ihan hyvät vastaukset Wikistäkin jos ei jaksa oppikirjoja lukea

fi.wikipedia.org/wiki/Tislaus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2010 - 15:28

Kemiantunnilla siitä jotain puhuttiin vaan enpähän juuri niiltä ajoilta mitään muutakaan muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 16:00

Eri aineiden höyrystymislämpötilaerot tekevät tislauksen mahdolliseksi.
Pontikkapannu on yksinkertainen ja alkeellinen retortti.
Meidämpä kemian opettaja kehoitti muistamaan Etyylialkoholin kemiallisen kaavan.
Muuten teistä ei tule kunnon juoppoja.
Etyylialkoholi kiehuu jo 78.3´C asteessa ja
Etanolin kiehumispiste 78,37 °C

Lisätty: 12.11.2010 - 16:32

Höyrystymislämpöjä: fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%B...A4mp%C3%B6

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 16:58

ei kuule noin vanhat asiat pysy päässä, liekö meillä kemiaa koskaan ollutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 17:02

Ei ollut meilläkään kemiaa. mutta ei se tahtia ole haitannut. Kun läksyksi on annettu, kannattaa opetella kunnolla.Voi olla hyötyäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 17:20

keskustelu.suomi24.fi/node/5325105

tässä keskustelua aiheesta