Oletko säästäväinen vai tuhlaaja?Itse pyrin säästämään.

Avainsanat: säästätkö vai tuhlaatko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2010 - 10:26

olen nuukuuden huippu. mutta varmaankin pakosta - taloremontti vie kaiken ja mitä hiukankin mukamas jäisis, saa kantaa ruokakauppaan. saan kyllä iloa moneksi päiväksi ihan pienestä ostoksesta ( esim 1€ ) kun kirppikseltä löytää jonkun "hömpän" kuten soman kermakon tms. eli tyydyn myös vähään.
en usko että rupeisin älyttömästi tuhlaamaan vaikka rahaa tulisikin ovista ja akkunoista. se helpottaa toviksi ja pääsee ostamaan nopeemmin sen mitä haluu. en silti ostais mitään millä en tekis mitään - varmaan istuisin rahakirstun päällä ja vahtisin haukkana ;);)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2010 - 10:32

Minä voi pahoin ostaessa jotain. Minulta ei puutu yksinkertaisesti. Mitään.Tärkeämpää elämässä rakkaus ja terveys. Ruoka myös tärkeetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 10:48

Minä olen kumpaakin, jos jotakin haluan niin sen myös ostan, mutta jos pitää muovikassista maksaa niin sydän verta vuotaa, heh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 12:46

Kyllä sitä on oltava nuukuri, kun on perheen ainoa elättäjä.
Niin sanottuun sekatavara- tai rihkama halpakauppaan ei uskalla mennä ollenkaan,
jotain aina tarttuu laillisesti mukaan.
Ja kun on vielä pieniä lapsenlapsiakin, jotka silmät kirkkaina odottavat mummon
kassin aukeamista ja muistettava heidän juhlapäivinään ja tietysti jouluna.
Joka Euro harkiten laskettava, jopa mistä eläkkeestä ostan lääkkeenikin on otettava huomioon.
Osaisi olla kuin lintunen ja pieni valkovuokko, ei huolien häivää pitäisi muistaa.
Olisinko liene onnellisempi, vaikka saisin talokolla käännellä alimpia euroseteleitä päällimmäiseksi.
Olen nuukuri, en tuhluri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 13:28

Nuukuus on joskus tarpeellista.

Silti tulee ostettua mitä haluaa.

Säästöpossuun aina kerätään seuraavaa matkakassaa...

Mutta matkoille kun lähden olen todella tuhlari... silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä, mutta sillä edellytykselläettä käytän selvää rahaa joten muovikorttia en vinguta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 13:39

Mieheni kyllä väittää minun olevan tuhlari, mutta omasta mielestäni en kuitenkaan ihan toivoton. Olin haaveillut kauan design-lampusta ja kävin ostamassa sen tänään, samalla reissulla ostin Arabian design vaasin. Nämä tulevat olemaan minulla hamaan hautaan saakka, joten riittänee perusteluiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 14:45

Omasta mielestäni tuhlari, mieheni väittää minua hyvin tarkaksi ja huolelliseksi raha-asioissa. Että vissiin jotain tuhlarin ja saiturin väliltä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 16:02

tässä elämänvaiheessa piisaa kun tuhlailee säästeliäästi

ja voihan sitä välillä säästää voidakseen sitten tuhlata vähän reilummin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 20:15

säästän aina kauan aikaa mutta sitten tuhlaan kerralla kaikki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 23:00

Olen säästäväinen nuuka..mutta tarpeen vaatiessa annan rahan mennä..kun on tarpeelista..esim. lapsille annan rahaa jos huomaan,että rahat ovat vähissä...Ja haluan matkustaa,ja silloin myös en rahaa pihtaile..nautin silloin elämästäni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 02:08

Pyrin säästämään aina kun vain siihen on tilaisuus, tuhluri en ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 23:24

Ostan sen minkä tarvitsen, mutta en laskisi itseäni tuhlareiden sankkaan joukkoon, enkä myös säästäjien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 22:36

Tuhlaan säästäväisesti. Mutta harras asuntosäästäjä olen - pyrin olemaan täältä mahdollisimman paljon pois ettei kulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2010 - 10:24

Kaikki mikä tulee, niin se myös meneekin, eli ilmeisesti aika tuhlari.