Olisko hyvä pitää ulko-ovet lukittuna ellei halua seuraa?

omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...OKboksi_p1

Avainsanat: lukitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 19:29

Jos tuolla konstilla saa nuoria miehiä vällyjen alle niin en varmana pidä ovea lukossa.

Kysyjän kommentti

Onko tärpännyt:)?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2010 - 21:32

Kyllä meillä on jatkuvasti ulko-ovi lukossa...niin ei pääse ylläysvieraita omineen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 22:21

Ollaan asuttu tässä 40 vuotta ja ovet auki ainakin 30vuotta yötä päivää.Kun kerran syksyllä olimme menneet nukkumaan ja yöt pimeitä.Heräsin yhtä äkkiä kovaan huohotukseen, mutta en nähnyt ketään.Ääni kuuli ihan oven suusta,kylmät väreet meni, rupesin vapisemaan ja valmis taistelemaan.

Valoja en sytyttänyt kun tulijakaan ei ollut niitä sytyttänyt.Mieheni nukkui vieressä ei vielä herännyt ,otin kädestä kiinni ja puristin merkiksi.Kuisutin että joku seisoo makuuhuonenn ovella ja huoneessa.Hän läväytti valot ja näky olikin yllätys .

Se oli täysin tuttu henkilö, aivan kännissä .Oli osanut pannuhuoneen kautta tulla sisälle, mikä oli jäänyt sulkematta illalla.Keitä kahvit ,sanoi oli taksilla ajellut ,kello puoli kaksi yöllä.Sen jälkeen meillä ruvettiin tarkemmin laittamaan ovia lukkoon.Ei kiva herätys unesta.

Lisätty: 10.11.2010 - 11:22

Asumme metsien keskellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 07:11

Ulko-ovet ja pihapiirin muutkin ovat täytyy pitää lukossa nykyisin..elämä on mennyt sellaiseksi jopa täällä "korvessa" maallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 10.11.2010 - 08:37

Kyllä nuo valitettavasti täytyy täällä Sipoossakin pitää lukossa. Ei ole pitkä aika siitä kun eräässä lähitalossa oli murtomiehet vierailleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 09:12

Eipä ole tullut edes mieleen jättää ulko-ovia lukitsematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 09:35

Meillä aina lukossa.Vaikka naapuri kehui pitävänsä yöt ja päivät ovia lukitsematta. Minä en pystyis niin olemaan,kun ei voi koskaan tietää kuka ovesta sisään astuuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 10:18

Totta kai ovet lukossa vielä lko ovikin on ovikoodilla...
Ei tulis mieleenkään ovi auki pitää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 11:15

Ei meidän seutuvilla, ei kaupungissa eikä maalla, voi ulko-ovea lukitsematta pitää. Mutta kait ne keinot keksii jos haluavat sisälle pyrkiä vaikka ovi olisi lukossakin.
Tuo kuvattu tapaus sattui kait Itä-Helsingissä joten se selittää aika paljon....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 12:10

Sitä juttua oli kommentoitu niin paljon että jätän vastaamatta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 13:10

kyllä ovet on öisin lukossa. kerran patistin äijän ylös filtin alta ku meinas ettei muistanu lukitsiko vai ei........vaan kyllä se oli lukossa.
itse mokasin kerran ja meinasin saada sydärin. heräsin aamulla ja tepsuttelin röökille - wtf, ulko ovi oli raollaan.......tovin siinä meni sydämen tykyttäessä mutta tajusin että oli ehtoolla jääny ku kissaa huudeltiin ja jotaan sählinkii tuli. huh.
ei päivällä ole väliä, olenhan hereillä ja kuulen jos joku porstuassa kolppaa. yöllä taasen......grr.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 15:24

Kaupungissa aina lukossa tietty, mutta mökillä auki paitsi jos olen yksin yötä ,silloin visusti lukossa. Mökillä isäntä lukitsee itsensä usein sisälle, eikä ilman avainta pääse ulos muutakuin ikkunan kautta, joten pidän ikkunanavaajaa aina löytysällä. Ulkopuolelta sitten löytyy oven avain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 18:38

meillä ainakin pidetään ovet yöllä ja poissaollessa lukosssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 23:30

Pidän ovet aina lukossa ja yöllä olemme kahden portin ja kahden ulko-oven takana. Edellinen asukas oli laitattanut ulko-oveen saranasuojan, joten ovea ei voi nostaakaan paikaltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:09

Yötä päivää lukossa, ovisummeri alaovessa ja pari avainta, sisarella ja tyttärellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 21:37

Hitkun plitkun plitkun plii.
Nyt se on auki ja nyt se on kii.