Saanko nyt tämän lumimyräkän mikä Turussa on, lähettää teille ? Onneksi ei koiraa minulla ole.

Avainsanat: turun ensimmäinen lumituisku.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2010 - 08:55

meilläkin lunta ihan omiksi tarpeiksi ja pakkastakin -3C.
Fiinakoira tykkää telmiä lumessa. suksia en vielä ole esiin ottanut ;)
mutta joku jo näkyy moottorikelkalla ajelleen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2010 - 16:15

hyvää vauhtia tulossa Hesaan, muutaman tunnin jo puhaltanut ihan kunnolla silleen varovasti lunta mukana mutta tutkakuvasta näkee että paljon lisää on luvassa ...

ilmatieteenlaitos.fi/saa/sadejapi.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 16:29

Meillä tulee tässä kanta-Hämeessä tuulenmukana mannaryyniä .Maa kauniin vakeahko.Tuuli on aika repivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 17:08

Päivemmällä tuli muutamia lumihiutaleita ja nyt näyttää ikkunassa olevan vesipisaroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 17:13

No eläpä lähetä, kun meillä täällä on oikein mukava pieni pakkassää, -6 ja vähän tuuleksii vain. Te tarvitse siellä myös lunta joten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 17:20

Bongari lähettää varoituksen sanaa tänne Keski-Suomeen lumesta. Sehän on sitä kaunista valkoista ainetta, jota tulee ilkoksemme tähän syksyn kaamosaikaan. Kun vaan ehtisimme pysähtyä ka katsella
lumihiutaleita, kuinka kauniita ja monimuotoisia ne ovat. Ovat oikein suuren taidemestarin kädenjälkiä.
Oikeastaanhanse on kivaa kun vaihteeksi saamme talven taas, vaikka se ei ajatuksena houkuta, mutta
kait siihen kyllästyisi jo ainaiseen hellekauteen ja bikinityttöihin. Vai mitä mieltä meidän herraskaala on.
Olemme rikkaita siinä mielessä,että meillä on neljä vuodenaikaa , joista voimme kirjoittaa ja värkätä vaikka
minkälaisia olemuksia.No se tuuli, joka on purevaa ei kyllä ole niin mukavaa ja se vaateiden pukeminen
kun lähtee talvella ulos, on jo kesän kuumuus päällä, kun viimeisiä kintaita vetelee käsiinsä.
Maarit 3 pelastaa koira, ettei tarvitse myräkkään lähteä ulkoiluttamaan. Ei minullakaan ole lemmikkieläintä.
Kissaa mielisin, mutta en uskalla ottaa kun pelkään, että talloisin sen pikkuisen jalkoihini, kun tuo näkö on sellaista osittaista. Katsellaan me lasten iloisia pulkkamäkiretkiä ja niitä kirkkaita tähtisilmiä heidän kasvoissan ja punaiset omenaposket, koko naamakalusto iloa ja hurmaa tulvillaan kun saa ensimmäisiä
pulkkamatkoja tehdä. Kyllä talvi tarjoaa lapsille ja miksei aikuisillekin paljon harrastuksia vastapainoksi
kesän vene-, ja kalastusretkille ja lomailulle. Unohtamatta huvipuistoja ja niitä pieniä kaarnaveneen veistäjiä, jotka tuovat posket innosta paloa täynnä, näyttämään vaikka ukille aikaansaannokia.
toivotaan Bongari sellaista rauhallista talvea, ei kovin pakkasherran hätyyttämää, vaan pääsemme kaikki omalsta osaltamme nauttimaan sen iloista.Pidättele nyt sitä puhuria siellä Pohjois-Hämeessä.
En oikein tiedäkkään, missä kohden se on, luulisin, että Keski-Suomesta katsoen Hämeenlinnnaan päin.
Täytyypä selvittää. Koetahan selvitä ja te kaikki, että huomenna löydätte itsenne napsuilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 17:39

Älä suotta lähetä, täällä myrskyää kyllä ihan omastakin takaa. Ei ole kuitenkaan täällä onneksi merta lähellä, josta oikein kovaa ja kylmästi puhaltaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 10:02

Siitähän se siirtyi toiseen paikkaan ja nyt Turku täynnä loskaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 11:05

Ei kaivata myräköitä, vaikkei se meille edes tullut. Toki tuulista oli, räntää satoi ja illalla kova vesisade. Nyt mitä ihanin sää, lämmintä ja tyyntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 19:16

Jos olisin ollut tiistaina vastaamassa, olisin kyllä kieltänyt ja sinä ilokseni olisit totellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 21:30

Jos silloin oli, niin näköjään myös meni. Lohduttomat maisemat Saariselkään verrattuna.