-m-
Kysytty: 09.11.2010 - 09:00

Ruokitko pikkulintuja talvisin, mikä on ollut parasta herkkua?

Avainsanat: talviruokinta lintu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:58

Ruokin, olen jo ruokkinut pitkin syksyä. Auringonkukan siemet, kaurat kelpaavat hyvin. Tänään laitoin talipallot lintulaudalle roikkumaan. Oravalle on varattu omat pähkinät.

Kysyjän kommentti

Meidänkin pihalla se lintulauta odottelee nälkäisiä vieraita auringonkukan siementen ja talipallojen kera.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2010 - 09:05

Kyllä me ruokimme lintuja talvisin ja sepelkyyhky pariskuntaa kesäisin. Pähkinät tuntuu hupenevan nopeimmin, oravat käyvät myös syömässä lintujen ruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 09:13

Auringonkukka siemeniä odottaa säkillinen tätä talvea.Pähkinöitä silloin tällöin. myös talipötkö kelpaa.
Orava kävi juuri apajilla. Kova kuhina käy jo ruokintapaikoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 09:42

Kyllä ruokin ja nytkin linuilla on jyväsekoituksia sekä talipalloja ulkona omena puun okisilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 11:17

Järjestyssäännöt kieltävät, valitettavasti. Nuoruudessani asuessamme puiston laidalla ripustin talvisin talipalloja pensaisiin huomaamattomiin paikkoihin. Muistaakseni kaupungilla on linnuille oma ruokintapaikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 11:28

Nykyään en ruoki, kun talossamme on sovittu, ettei ruokita. Aiemmin huomasin talipallojen olevan suurta herkkua ja niitä meni pallo jos toinenkin talven mittaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 15:23

Auringonkukan siemenillä ja pähkinöillä joskus yritin kauraa mutta tuo ei kelvannut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 18:09

Kerrostalossa missä asun ei saa ruokkia lintuja. :( Mutta äitee kyllä ruokkii, talipalloja ne linnut tykkää syyä. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 19:02

Kyllä niinä talvina kun asuin Pihlajistossa, maisema on hyvin luonnonläheistä.
Vein talipalloja oksille kinnun ruoiksi ja oraville pähkinöitä. Nyt ei ole mahdollisuutta minulla, asun aivan kaupungin keskustassa ja olen vähän jo niin raihnainen, että en metään pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 21:55

Talipolloja olen laittanut roikkumaan...simenistä tulee niin paljon sotkua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2010 - 13:18

Onneksi se on kielletty talossani, koska linnut sotkevat kaikki parvekkeet ja ikkunat ja kalusteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 21:19

Jos ruokkii, niin ruokinnan pitää olla säännöllistä. Itse en tuota harrasta.