Onko sinulla jokin onnen tavara tai koru kenties, jota pidät aina mukana, ja onko se tuonut sinulle onnea tai rikkautta?

Avainsanat: onnea tuova esine

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2010 - 19:22

On minulla, se on kulkenut henkisesti lapsesta asti mukana, mutta maailma tummensi sen.
Se on nyt kaulassani 45 cm pitkässä ketjussa, se on hopeinen risti. siihen liittyy se tarina, kun sairastin sitä tautia yli 40 vuotta ja rukousvastauksena sain parantua siitä ja olla terveenä siitä taudista nyt.
Vanha sairas täti lahjoitti tämän minulle ja se on nyt sitten aina kaulassani.

Tämä on sitä uskon puhetta, mutta älköön kukaan loukkaantuko, tämä on totta minun kohdallani.
Jollakin se on joku muu, esimerkiksi Anita Hirvosella kivi.

Lisätty: 08.11.2010 - 19:27

Rikkautta se ei ole minulle tuonut, mutta sydämen rauhaa ja sitä kautta onnea.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2010 - 19:31

Kultainen kaulaketju jossa M-kirjain. Sain sen emiraateissa asuessani enkä ota sitä pois. Ei ole taikakalu, mutta se vain kuuluu olla kaulassani, kenties niin kauan kuin elän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 19:38

Tällä hetkellä ainoa mukanani aina oleva koru on timattisormus vasemmassa nimettömässä. Sitten minulla on pienenä tyttönä isältäni saama punottu, kannellinen kori, joka on minulle erityisen rakas. Kuten myös vanhempieni ulkomailta tuoma kaunis puinen rasia. Nämä kaksi viime mainittua esinettä ovat seuranneet minua muutosta toiseen jokaiseen kotiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 21:08

Niitä koruja vaikka kuinka paljon. Jostain ihmeen syystä ovat lipastossa kaikki sormuksia myöten. Joten ei tällähetkellä käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 21:15

En tiedä onko onnenen koruja..mutta jatkuvasti kultaketju kaulassa...myös ranne-ja nilkkaketju..aina kulkee mukanani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 23:15

Tuo kännykkä on roikkunut vyöllä jo vuodesta 1995, ei se onnea eikä rikkautta ole tuonut, paremminkin vienyt, ehkä tuo turvallisuutta "sitten vanhempana" ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 00:55

En tiedä voiko rannekelloa pitää minään onnenkoruna, mutta jokatapauksessa se on ainut tavara jota kannan lähes jatkuasti hereillä ollessan mukanani. Kello on ranteessani jopa sisällä kotonani jossa voisin riisua sen pois muulloinkin kuin suihkutellessani ja saunoessani sillä seinäkelloja meillä piisaa vaikka muille jakaa, eikä ajan katsominen ilman rannekelloakaan tuottaisi vaikeuksia. Tämä tapani pitää kelloa lähes kaiken aikaa ranteessa johtuu suurimmaksi osaksi työstäni. Joudun työssäni vierailemaan hyvin usein paikoissa jossa ajan katsominen rannekellosta on helpoin tapa pysyä selvillä sen kulusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 09:55

Kyllä on kultaketju,joka sain kun täytin pyöreitä vuosia siinä se on ollut siitä lähtien kaulassa muistona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 11:32

Vaihtelen koruja asujen mukaan, joten amulettia ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 11:30

En ole taikauskoinen enkä suosi mitään noitakapineita. Rikkaus tulee ,sille kelle tulee, joko perintönä, lottovoittona tai muuten, ei taikakeinoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2010 - 10:45

Ei minkäänlaiska onnen kapinetta, taikauskoa ei minulla niin paljon ole...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:40

Ei ole. Mutta löysin tässä jonkin aikaa sitten sellaisen korun jonka olen teettänyt joskus anopiltani saadusta kivestä.