Oliko Teidän aikaan ala-, ja kansakoulussa ns. yhteistä tuntia, minun aikaan se oli joka lauantai ja oli oikein pidetty?

Sai esitäää jotain ohjelmaa ja arvoituksia ainakin kyseltiin Kai se oli siksikin suosittu, että se oli vähän vapaampi kuin muut tunnit..

Avainsanat: yhteiset tunnit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2010 - 20:51

Joo. Muistan vielä kaikki kommervenkit ja kepposet mitä tehtiin. Vain mielikuvitus oli rajana. Huh, huh huijaa.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

Kiva pappa.Sinä muistat nuo, vaikket niin vanha vielä olekaan varmaan, kaikki sanoi, että ollaan oltu peruskoulussa oli ala-, ja yläaste. Minä kävin sodan jälkeen heti alakoulun, kansakoulun ja 4 viikkoa jatkokoulua ja sen päälle se ukon ottolupakoulu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2010 - 05:58

En muista tuollaista .Mutta meillä samaopettaja opetti 3-4 luokaa samassa luokassa,yhtäaikaa.
Se oli minusta eriskummallista välillä oli 5 .skin luokka .Oli minulle sellainen epätavallinen tilanne se yksi vuosi eri paikkakunnalla.Kaikki muuttui koulu, oppilaat, pulpetit olivat 2 .n istuttavia,opettaja,koulumatka, vanhemmat .Sitten taasen vuodenpäästä takasin vanhaan malliin.Tuttuihin ympyröihin.Olin silloin 10 vuotias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 07:33

Ainoa oli kotitaloustunti silloin oli 2 luokkaa saman opeuksen alla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 08:59

Ei ole minun kouluaikana ollut tuollaista yhteistuntia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 09:05

Ei ollut enää 1970-luvulla ja minä kävin ekaluokasta lähiten peruskoulua, en kansakoulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:07

En ainakaan muista että olisi ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 09:27

En muista tuollaista, se on ollut varmaan kansakoulussa jolloin oppilaita on totutettu esiintymään. En ole niin vanha että tuosta tietäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:27

Eipä ollut tuollaisia tunteja. Olimme kyllä ainakin alakoulussa kovin utelias luokka ja opettaja joutui haromaan harmaita hiuksia meidän tiedonnälkämme takia.