Olisiko kenelläkään napsulaisella maistuvan glögin valmistusohjetta? Ohjeessa saa olla mukana %juomaakin.

Avainsanat: glögit itse valmistaen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 18:32

siinä sopassahan on vain mielikuvitus rajana

noin vuosi sitten kerroin täällä, että päätin kokeilla ihan jotain poikkeavaa ja juotaa sitä sitten vieraillemme, ovat jo kyselleet että saako sitä samaa tänäkin vuonna ....

valperi-ontheroad.blogspot.c...glogi.html

Kysyjän kommentti

Tuota on kyllä ihan pakko kokeilla!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 19:41

Glögi-resepti

* punaviiniä
* kanelitankoja
* kokonaisia neilikoita
* jauhettua ja/tai kokonaista kardemummaa
* reilusti fariinisokeria (vergeoise)
* loraus appelsiinimehua

Viini lämmitetään hitaasti pienellä liekillä, ja sen alkaessa lämmetä hieman lisätään mausteet. Ei saa kiehauttaa !

Tarjotaan siivilöitynä kokonaisten manteleitten ja rusinoitten kanssa ; varatkaa lusikka ranskalaisille vieraille tai kysykää kuka haluaa ilman “evästeitä” välttyäksenne äimistyneiltä ilmeiltä.

Terästystä ei kaivata koska kiehauttamaton seos on lähes pelkkää viiniä.

Alkoholittoman version saa helposti kun lämmittää omenamehua muutaman kanelitangon kanssa.

HUOM : Jollet halua värjätä emalikattiloitasi, valurautainen wok on mainio glögin valmistukseen ja varaa lämpöä. Myös teräksinen couscous-kattila toimii mainiosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 19:43

1 l vettä
2 palaa inkivääriä
2 kanelitankoa
40 kokonaista neilikkaa
2 rkl kokonaisia kardemumman siemeniä
Mittaa ainekset kattilaan ja anna kiehua hiljalleen tunnin verran. Jäähdytä ja siivilöi glögi, kaada pulloon tai pulloihin ja säilytä jääkaapissa.
Maun mukaan voit lisätä mieleistäsi %-juomaa.

vaan täälläpä aika liuta erilaisia glögiohjeita:
www.keittotaito.com/glogiohjeita.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 21:24

Minä teen joka jouluksi oman glögimehujuoman ja ilman % menee alas.
Suon kyllä % heille joukkoon, jotka sitä käyttävät, en siitä nökötä, mutta minä jo rajan saavutin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 22:51

teen itse lögit mustaherukkamehusta joka on luomua ja itse tehtyä omista puskista ,vettä sekä parin teepallon sisään glögimaustetta annan näiden hautua hellan kupeella aikas toven ...jos tykkää makeasta lisää sokeria tai hunajaa ...tuosta sit mukiin sellaisenaan tai %...ihan vaan maun mukaan...määriä en ole mitannut koskaan ..mutta aina niitä voi lisätä ,kun välillä maistaa , jotta helppoa ja nopeaa ...voi lisätä rusinaa ja muuta härpikettä sihen lasinpohjalle myöskin ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 22:59

Minun glökit on omat herukkamehut en muuta oikein kaipaa se parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:19

Kaupan valmista glögiä, ja kirkasta sekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:17

Olen niin huono tekemään itse. Joskus ostan valmiin hehkuviinin Alkosta, lisään siihen kaupan glögiainetta ja ehdottomasti tummaa Baltic -rommia.