Onko tämä mielestäsi oikein pienille koululaisille?

www.aamulehti.fi/uutiset/pir...eta/196730
Ainakin oma lapseni oli aina todella innoissaan, kun sai itsekin esiintyä koulun joulujuhlassa ja joka vuosi tahtoi myös äidin mukaan näihin juhliin + todistustenjakoon omaan luokkaan.

Avainsanat: joulujuhlat peruttu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 18:39

Kyllähän se joulujuhla lapselle on tärkeä tapahtuma, niinkuin vanhemmillekkin.Ei yhteiskunta ajattele tulevien veronmaksajien etua. Kyllä verot kelpaa. Mutta ei ajatella mitä sen pienen päässä liikku kun ei juhlia tulekkaan, mitä kauan odotettu.Joillekin lapsille, voi olla yksi ja ainoa jouluinen juhla.Sekin jää pois.Esittämis taitoakin siinä harjoitellaan, kun on näytelmiä.Tietää että syyslukukausi päättyi kun palkitsee koulu joulujuhlalla .Samoin keväällä kevätjuhlaan.Aikoihin on eletty ei muuta voi sanoa. Kaikkein tärkein ,pieneltä pois.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 18:43

Kyllä ne joulujuhlat olivat aina niin ihania...Kyllä on todella väärin,että ei lapsille niitä järjästetä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 19:33

Joulujuhlat pienet koululaiset, siitä vasta saa joulun tunnelman, kun kuulee lasten laulut..
Mutta kaikessa säästetään, kuin tästä kohokohdasta väärin on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 21:21

Näinhän se on. Ennne vietetiin äitienpäivääkin koululla minun ala-,ja kansakouluaikaan.
Ja mikä suuri juhla se joulujuhla olikaan . Pukinsäkistäkin riitti ruskea paperipussi jokaiselle ja siellä oli
omppu ja pulla.Kevätjuhlaan saatiin yleensä uusi mekko.
No saahan silläkin pienellä rahasummalla joka siinä säästetään koululautakunnan(onko niitä enään)
jäsenet nostaa maljan syyslukuvuoden päätteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 22:55

vääryyttä vääryttä totista vääryyttä sanon minä... kyllä pienten ja isompienkin kuulu joulujuhlansa viettää ... sehän oli jännä tapahtuma silloin pienenä koululaisena ... muistelen lämmöllä kuusipuuta ynnämuuta siihen liityvää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 10:08

Koulujen juhlat ovat tärkeitä - ainakin alaluokkalaisille. Monia mukavia muistoja liittyy oman koulun juhliin. Asialla on myös kääntöpuolensa: ei ehkä ollut riemullinen kokemus niille, jotka joutuivat vuodesta toiseen "taustakuoroon".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:16

Ei ole oikein, lapsi tarvitsee muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:16

Todella väärin! Eikö ole voitu käyttää järkeä tuossakin hommassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:41

Väärä paikka hankkia säästöjä kaikkein puolustuskyvyttömämpien kustannuksella.