Teimme piristävän retken metsään ja löysimme suppilovahveroita. Oletteko muut hakeneet suppiloita viime aikoina?

Avainsanat: metsä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2010 - 12:34

Lauantaino löysin syksyn komeimmat suppilot ja jopa muutaman kanttarellinkin. Sunnuntai-iltana lumi peitti jo maan. Ehdin vielä kerätä kuusenhavuja, sammalta ja mustikanvarpuja koristekimppuja varten.

Kysyjän kommentti

Kreivinaikaan mekin kävimme,seuraavana päivänä lumi peitti sienet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 15:21

etsinyt kyllä olen , vaan enpä ole löytänyt, täälläpäin niitä ei ylen runsaasti esiinny..
ja nyt ei enää löytäisikkään lumen alta, n. tunti sitten alkoi pudottaa karvalakinkokoisia lumipalleroita taivaalta, kesärenkailla oli aika hankala lipsutella tiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 16:07

On aika ihmeellistä,että suppilovahveroita emme löytäneet olenkaan,emme edes niiltäpaikoilta missä on aina ollut nyt ei näkynyt yhtäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 16:27

Suppilovahveroita minäkin vielä keräillyt . senverran että ruokaan voi laittaa.Se on aika yllättävää muuta olen tottunut hakemaan niitä niin kauan kun lumi saapuu. Tahtoo himmentää haluja kun niitä niin paljon kuivattuna ,suolattuna,pakasteessa.Äidilleni just annoin lasipurkillisen suppiloista tehtyä jauhetta. Sitä helppo lisätä ruokiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 16:29

perjantaina siskoni toi suppilovahveroita minulle, mutta sanoi, että taitaa olla tämän syksyn viimeiset.
Hän on löytänyt niitä aika paljon, joten minäkin ontuva ja lähes sokea pääsin apajille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 17:04

En ole metsässä käynyt viimeaikoina...ihan mukavaa,kun löytyy vielä suppilovahveroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 17:37

En ole sieniä etsinyt vaan muuten vaan kävelystä syksyisessä metsässä nauttinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 17:45

en koska en sienestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 19:27

En ole etsinyt mutta miniä on päivittäin niitä hakemassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:17

Minulle ne maistuisivat, mutta kun en tunne noita sieniä, niin en uskalla paljoa kerätä. Meillä on lumi jo maassa, joten ei niitä enään olisikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:14

Vasta vähän aikaa sitten opin edes tunnistamaan koko sientä. Ehkä ensi kesänä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:40

Lapissa kun olin viime viikon, niin kaikki oli lumen peitossa (30-40 cm). Etelässä ollessani olisin kyllä käynyt katsastamassa varmat paikat.