voiko särkylääkkeitä, kyylääkkeen ym jättää kylmään kesämökkiin? Entä fairypullo, shampoot ym. Liikaa kuskattavaa muutenkin.

Avainsanat: kesämökillä säilytys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 12:07

Lääkkeiden säilytykseen paras paikka on lukittava lääkekaappi. Kaappi toimii valon suojana ja estää lapsia pääsemästä käsiksi lääkkeisiin. Tarkasta pakkausmerkinnästä, mitä säilytyslämpötilaa lääkkeen markkinoija suosittelee .
lääkkeiden säilytyksestä ohjeita:
www.kirkkopuistonapteekki.fi...ilytys.htm
www.tohtori.fi/?page=8849471...id=7945254

jos kesämökillä on peruslämpö päällä, kyllähän sinne voi jättää psuaine- ja tiskiainepulloja, mutta pakkanen niille ei hyvää tee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 11:12

Lääkkeiden säilytystila mainitaan lääkepakkauksessa.
Shampoo tms.pullo voi haljeta jos pääsee pakkanen puremaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 12:08

Jos mökkisi jää kylmäksi se kostuu ja lääkkeetkin kostuu. Muuten ei niitä oikein yksin olevaan mökkiin pitäisi koskaan jättää, voivat joutua epämääräisiin käsiin . Tyhjennä pois kaikki.Kotiin käyttöön.teet viisaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 13:28

Me ollaan aina jätetty tuollaiset tavarat lämmittämättömään mökkiin, ilman mitään ongelmia. Jos epäilee jonkun pullon tms. särkyvän jäätymisen takia, niin pane sen ämpäriin tai pesuvatiin. Jotkut pesunesteet vähän muuttuu "kerrostuu" talven aikana, mutta ne palautuu ravistelemalla ja rahallinen menetys on sittenkin vähäinen. Kyylääkkeen nyt voi helposti tuoda kotiinkin.
Suosittelen hankkimaan ja käyttämään mökissä talven ajan (syksystä - kevääseen) jotain kosteudenpoistajaa kuten:
www.biltema.fi/osteri/osteri...uote=36373
Niitä löytyy monista "halpakaupoista". Se kerää huoneilmasta talven aikana (riippuu talvesta) yllättävän paljon vettä, ja vähentää siten kaikkia kosteushaittoja kuten homevaaraa sekä puukalusteiden turpoamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 17:44

Minulla on tapana kustakata kaikki pullot, putelit yms. mökiltä syksyn tullen kotiin. Ei ne yleensä ole kovin paljon tilaa autossa tarvinneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 18:41

Lääkkeitä en jätä taveksi mökille, mut shampoot ym. jätän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 18:45

Kyllä lääkkeet on ainakin hyvä tuoda kotia turvaan...Shamppoot vaikka jäisivät sinne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 19:26

Kotiin turvaan lääkkeet en usko että ovat enää ensi kesänä hyviä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 20:26

Kyypakkaus ei kestä pakkasta, joten parasta tuoda lämpimiin tiloihin. Jätän nestemäiset pesuaineet pesusoikkoon, jos halkeavat, niin on helppo siivota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:22

Jätä kaikki muu niin ei tarvitse turhaan raahata. Lääkkeet ota matkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2010 - 12:22

Mitään noista tuotteista ei sovi kylmään eikä kosteaan säilytyspaikkaan. Lääkkeet on säilytettävä kuivassa paikassa. Kemikaliot eivät saa jäätyä, sillä sen jälkeen eivät ole entisenlaisia enää.Tavallisessa kesäkäyttömökissä tuskin mitään lämpöä on päällä, eihä tuollaista kukaan kysyisikään jos mökki pidettäsiin lämpimänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 18:13

Kyllä minä tuon aina kaikki kotia talvehtimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:38

Sinne jää odottamaan uutta kevättä ja kesää. Jos on pilalla heitän pois ja ostan uuden. Tähän mennessä ei uusia ole tarvinnut ostaa.