Miten tuli juhlistettua eilistä ruåtsalaisuuden ja Kustaa Adolfin päivää?

Liputitteko Ruåtsin lipulla?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Helsinki

Lisätty: 07.11.2010 - 19:11

www.panoramio.com/photo/3432256

Avainsanat: 30-vuotinen sota.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2010 - 09:34

Oli liputuspäivä ainakin meidän talossa, Suomen lipulla tietysti Suomessa. Aamusta lähdettiin Hietaniemen kautta maalle mutta siellä ei liputettu, vietettiin muuten pyhäinpäivää rauhallisesti.

Kysyjän kommentti

Miksei EU lipulla? Joku vuosi sitten 6.11 Kauppatorilla ks panoraamio linkki.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2010 - 07:11

Suomen lipulla sitä juhlistetaan. Suomenruotsalaiset juhlistavat sitä että heillä on oikeus käyttää omaa kieltään Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 07:30

Päivää vietimme vain pyhäinpäivänä, että niissä merkeissä. Lippu ei ollut salossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 08:30

Ei liputettu .Eikä muutenkaan ruotalaisuutta juhlittu. Olimme niinkuin ennenkin.Haravoin pihaa ja miehehni sahasi tukeista lautaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 08:32

Lippu oli salossa,mutta vaimoni ja hänen kahden sisaren syntymäpäivän kunniaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 09:52

Vietimme vain pyhäinpäivää,mutta juhlavissa merkeissä käymällä kirkossa ja hautausmaalla joka oli mahdottoman kauniina kynttilämerenä.Kyllä meidän lipputangossa liehui lippu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 09:58

Ei erottunut mitenkään normaalilauantaista...
J miksi juhlisin ruåtsalaisuuden ja Kustaa Adolfin päivää, minähän ole Suomalainen ja en muuksi muutu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 11:10

NO aivan suomalaisuudenn sunnuntain merkeissä minulla meni. Eilinen hautausmaa käyntikin siirtyi täksi
päiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 17:06

Ei tullut liputettua..Tuli vietyä vain kynttiöitä hautausmaalle..Ensi lauantaina taas mentävä saattamaan läheinen henkilö viimeiselle matkalle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2010 - 17:45

Siniristilippu oli salossa. Kynttilöitä polteltiin ja punaviiniä nautittiin. Eikä edes muistettu, että Svenska Dagenia vietämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2010 - 18:23

En liputtanut, enkä juhlistanut juhlaa ollenkaan. Olin kotosalla ja vietin kotiiltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 20:28

Ruottalaisille ei liputeta kuin lätkämatsissa ja lauletaan "De glider in".