-m-
Kysytty: 05.11.2010 - 14:22

Miksi viisi vuotta käytössä ollut Uponorin panospuhdistamoni ei toimi..? Viisivuotis huolto tehty 01/ 2010.

Ostimme talon kaksi vuotta sitten. Jätevedet käsitellään omassa puhdistamossa. Se ei kuitenkaan enää kuluta kemikaalia vaikka koneikko käy lähes jatkuvasti. Virran sammutus ja uudelleen kytkeminen käynnistää pumpun ja kuulen kemikaalin virtauksen, mutta pian logiikka sammuttaa sen. Uudelleen käynnistyessään ei virtausääntä enää kuulu. Molemmat tankit tyhjennettiin elokuussa, olisiko vain etummainen kuulunut tyhjentää? Voiko se hajottaa jotain?

Avainsanat: uponor panospuhdistamo jätevesi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 17:40

Eikö teillä ole sen käyttöohjetta ?
Jos ei parempaa löydy niin täällä on jonkinlainen. Katso sivut 7 ja 11.
www.rakentaja.fi/pdf/Uponor/...oesite.pdf

Video: www.uponor.fi/ratkaisut/talo...amo-7.aspx

"Kun prosessisäiliön aloitusraja saavutetaan, niin puhdistusprosessi käynnistyy."
"Prosessin takia tietyn määrän aktiivilietettä on jäätävä prosessisäiliöön. Ylijäämäliete palautetaan laskeutusjaksojen välissä saostussäiliöön."
"Liete tyhjennetään saostussäiliöstä 4-5 hengen perheen normaalikäytössä kaksi kertaa vuodessa."

Kysy Uponorilta www.uponor.fi/Service-center...-form.aspx

Kysyjän kommentti

Uponorille soittelin, huoltomies ottaa yhteyttä kun kerkeää...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 14:36

Sinuna ottaisin yhteyttä oitis Uponorin laitteita huoltavaan yritykseen ja pyytäisin sieltä asiantuntijaa paikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2010 - 10:17

www.uponor.fi/~/media/Files/..._2006.ashx

olisiko tässä jotain tietoa, mutta ainakin voit varmaan kysyä heiltä.