Iloista huomenta napsut ja halaus jokaiselle. Eilen kysyttiin leipomisesta. No mitäs teitte? Kuka muu, kuin minä leipoo tänään?

Viimeisessä Pirkka-lehdessä oli Mehevä omena-jogurttitorttu jota tietenkin on nyt kokeiltava.

Lisätty: 05.11.2010 - 09:30

Olikohan se sittenkin edellinen Pirkka-lehti sillä tuo yllä mainitsemani torttu ei ole pitsan tapainen vaan tulee pyöreään vuokaan ja on makea.

Avainsanat: leivonnaiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 11:35

Halauksia myös sinulle ystäväni sieltä kaukaa,leivon myös minäkin oikein kalori pommin,omena piirakan mikä pohjaan tulee kermaa ja omena viipaleita päälle sokeria ja kanelia.Tämä ohje on kotiliedetä ja ollut miulla hyvin kauan.

Kysyjän kommentti

Kiitoksia kaikille jauhopeukaloille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2010 - 07:14

Tänään on siivousta, kaupassa käyntiä ja sauna, siksi en tänään leivo..
Mutta huomenna maratooni pullaa ja lihapiirakoita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 07:15

*halaa takaisin*
kyllä sitä täytyy sämpyöitä leipoa viikonlopun aikana. tuskin nyt tänään vielä mutta huomenna on koko päivä aikaa.
parin viikon päästä saa sitten leipoa urakalla kun kaffepannu kuumana koko päivän. isännän syndet ja tyttärentyttären nimppapäivät lähestyy ja ajattelin yhdistää kun hoidossa mummin pikkunen muutenkin on. ehkä ihan pari erilaista kakkua innostun - harvoin tulee eteen tilaisuutta että saa innostua oikein luvalla hassuttelemaan ja "yliampumaan" kaakkujen määrää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 08:18

En tiedä mitä minulle tänään mieleen tuleepi. Sen vain aika näyttää. Tälläviikolla olen joka päivä jotain leiponut.Eilen kaksi isoa porkkanalimppua ja hyvviä tuli.Edellisenä päivänä täytekakun pohja, sellainen mihin pistin 10 kanamunaa, että iso .Seuraavana aamuna täytin ja vein vanhalle äidilleni ,kun pyysi.Mies täytti 85 ja äitini joulun kynnyksellä.Ovat langanlaihojakin että tarpeeseen menee ja käyttöön.Tässä maanantaina tehtiin yhdessä mieheni kanssa korvapuusteja 50kp.Sämpylöitä minunkin mieleni tekisi. Pakkaseen.Kääretorttuakin tuli leivottua omena kurpitsahillolla.Tykkään leipoa .Katsoin pirkkalehdestä sitä piirakkaa joka oli pitsan tapainen.Olisikohan tuo hyvää teenkanssa.

Lisätty: 05.11.2010 - 14:12

Tässä viimeisessä marraskuun numerossa.pipari-omenatiramisisu,vadelmasacher ja puolukkahyytelökakku.siinä myös tuo mainitsemani vihannes -kinkkupiirakka. Että hyvää riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 08:20

Eilen oli taas kertaalleen pappa voisilmäpullia. Ihan pakastepullista niitä tein. Seitsemän oli pakkauksessa ja kaikki syöty. Halaukset myös Sinulle ja ensi viikolla halataan puuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 09:57

En leivo koska ei ole sillä tuulella. Tulee hirmu vähän syötyä pullaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 11:27

Taidan leipoa huomisaamuna, on kaksi vaihtoehtoa joista täytyy valita eli kaksi erilaista kakkua. En leivo usein mutta nyt tule sellainen fiilis että pakko leipoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 13:05

Tälle viikonlopulle ei ole leivontaa ohjelmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 18:51

En minäkään leivo nyt tällä viikolla. Tulee syötyä kun on kaappissa jotain hyvää.
Kohta alan värvätä suolaista piirakkaa.mutta se kipinä pitää iskeä ensn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2010 - 20:19

Leivoin tuossa tunti sitten juustopiirakan huomiseksi tarjottavaksi kahvien kera. Piirakat ja muut suolaiset leivonnaiset ovat minun alaani, ei tuo pullataikinan teko. Sitä en ole koskaan opetellut kun ei ole ketään joka niitä sitten sellaista määrää söisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.11.2010 - 22:01

Kiitos halauksista. En leiponut koska en syö itse makeaa ja isäntä ostakoot itse limppunsa jos sitä mieli tekee.